השר אריה דרעי איים: ‘אתפטר עוד הלילה אם חוק המרכולים לא יעבור’

שר הפנים הודיע כי אם חוק המרכולים לא יעבור היום - יתפטר • נתניהו, שנחת מבריסל, פתח מיד בסבב שיחות לקראת ההצבעה שצפויה הלילה • ח"כ חזן לגליק והשכל: "אני לא מרגיש כל כך טוב - אז עשו טובה: סיימו כבר את השיחות עם ביבי ובואו נצביע" • בהמשך שוכנעו המורדים להצביע בעד
אריה ריבקינד
כ"ג כסלו התשע"ח / 11.12.2017 20:49

שר הפנים אריה דרעי איים אחר הצהרים בהתפטרות מהממשלה באם חוק המרכולים לא יאושר הלילה (שני) בכנסת.

הקואליציה התקשתה לגייס את הרוב הדרוש להעברת החוק, שיסמיך את שר הפנים להתנגד לחוקי עזר של עיריות הנוגעים לפתיחת עסקים בשבת.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שנחת הערב בישראל מבריסל, מיהר אל משכן הכנסת כדי לנסות ולהשיג את הרוב הדרוש להעברת החוק – ופתח בסבב ישיבות.

סיעת ישראל ביתנו הודיעה כבר לאחר שהחוק אושר בממשלה כי ארבעה חברי הכנסת שלה יצביעו נגד החוק – והשרה סופה לנדבר לא תשתתף בהצבעה.

עוד שתי חברות כנסת, טלי פלוסקוב מכולנו ושרן השכל מהליכוד, הודיעו כי יימנעו בהצבעה. זאת לאחר שפלוסקוב קיבלה את אישורו של יו”ר מפלגתה, השר משה כחלון, להימנע.

אולם בהמשך, בעקבות שיחה שקיימה עם רה”מ, הסירה השכל את התנגדותה ותביע בעד החוק.  כך גם ח”כ טלי פלוסקוב מכולנו.

חבר הכנסת יהודה גליק, הלוחם נגד העישון וזועם על שחוק שלו על איסור מכירת סיגריות עד גיל 21 אינו מקודם, הודיע כי יצביע נגד.

כאשר נשאל – אתה עם כיפה ותפגע בשבת? השיב: “פיקוח נפש דוחה שבת”.

לדבריו,  החרדים ממילא מכרו את השבת בתל אביב וכל החוק נועד להשקטת מצפונם. “אני מצביע נגד”, הוא מתעקש. “לא שווה שבת במדינה שלא מצילה חיים”.

מאוחר יותר הלילה קרא ח”כ אורן חזן – שסומן תחילה כמתנגד אפשרי לחוק המרכולים -לשני המתנגדים אחרים מהליכוד, השכל וגליק להצביע בעד החוק.

“יהודה ושרן, אנחנו בליכוד מייצגים הרבה מאד מסורתיים ודתיים”, צייץ. “אם צריך – ניתן לשפר את חוק המרכולים, אבל לא מפרקים קואליציה על חוק כזה. בכל מקרה, אני לא מרגיש כל כך טוב – אז עשו טובה: סיימו כבר את השיחות עם ביבי ובואו נצביע ונגמור עם זה, כי לא בטוח שאחזיק מעמד בלי טיפול עד הבוקר…”

בינתיים המשיכו בליכוד להפעיל לחץ על ח”כ גליק – ונחלו הצלחה. זאת לאחר שח”כ דוד ביטן והשרים יריב לוין ואיילת שקד סיכמו כי גליק יתמוך בחוק – ובתמורה לכך הקואליציה תאמץ הצעת חוק שתאסור פרסום ושיווק של מוצרי טבק לחלוטין, מלבד בעיתונות המודפסת.

כפי שדווח בחרדים 10, בישיבת סיעת ישראל ביתנו אמר אביגדור ליברמן: “אני רואה בחוק המרכולים שינוי סטטוס קוו. סעיף קואליציוני 36 קובע שלא יעלו חוק בנושאי דת ומדינה בלי הסכמת כל השותפות הקואליציוניות”.

כאשר נאמר לו שהחרדים טוענים שהמצב הקיים הוא שינוי הסטטוס קוו – השיב: “המצב כיום הוא שחנויות רבות פועלות, בכל הארץ”.

הוא הדגיש: “ארבעה ח”כים שלנו יצביעו נגד החוק, השרה לנדבר תצא מהמליאה. בעזרת השם חוק המרכולים לא יעבור”.

על האפשרות שהחוק יביא לפירוק הקואליציה אמר: “מי שהביא את החוק – הוא שיישא בתוצאה של פירוק ממשלת ימין. לא אנחנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות