ליברמן: חוק המרכולים לא יעבור בעזרת ה’ • בנט: “טיפס על עץ”

יו"ר ישראל ביתנו הכריז כי כל ח"כי מפלגתו יצביעו נגד חוק המרכולים: "אני רואה בחוק שינוי סטטוס קוו. מי שהביא את החוק - הוא שיישא בתוצאה של פירוק ממשלת ימין" • בנט: "החוק משמר את הסטטוס קוו. אם רוצים את הממשלה לעוד שנתיים צריך להכיל ולספוג. נשתדל לדחוף את החוק"
שרי רוט
כ"ג כסלו התשע"ח / 11.12.2017 15:56

שר הביטחון אביגדור ליברמן הודיע היום (שני) בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו, כי כל חברי הכנסת של מפלגתו יצביעו נגד חוק המרכולים.

ליברמן אמר: “אני בעד יהדות מסורת ישראל, אני בעד ערכים יהודיים ואני מתנגד בתוקף לכפייה דתית”. ליברמן טען כי עמדתו, המתנגדת לחוק מייצגת את רוב הציבור הישראלי: “כמו רוב אזרחי ישראל אני עושה קידוש בערב שבת ובשבת בבוקר נכנס לרכב ונוסע לטייל או לשחק טניס”.

לדבריו, “בעשרות ערים חנויות פתוחות בשבת כבר שנים ולא הפריע לאף אחד. אני רואה בחוק המרכולים שינוי סטטוס קוו. סעיף קואליציוני 36 קובע שלא יעלו חוק בנושאי דת ומדינה בלי הסכמת כל השותפות הקואליציוניות”.

כאשר נאמר לו שהחרדים טוענים שהמצב הקיים הוא שינוי הסטטוס קוו – השיב: “המצב כיום הוא שחנויות רבות פועלות, בכל הארץ”.

הוא הדגיש: “ארבעה ח”כים שלנו יצביעו נגד החוק, השרה לנדבר תצא מהמליאה. בעזרת השם חוק המרכולים לא יעבור”.

על האפשרות שהחוק יביא לפירוק הקואליציה אמר: “מי שהביא את החוק – הוא שיישא בתוצאה של פירוק ממשלת ימין. לא אנחנו”.

השר נפתלי בנט התייחס להתנגדות של ליברמן לחוק המרכולים ואמר כי אם בעבר ליברמן היה המבוגר האחראי בקואליציה וקרא למפלגות להתיישר למען המשך קיומה, כעת  ליברמן הוא זה שמכריז שח”כי מפלגתו ‘יבריזו’ בהצבעה היום.

בנט קרא לשמור על הקואליציה הימנית – ואמר כי כל ראש מפלגה יודע שלפעמים יש דברים שלא אוהבים, אבל זה טבעה של הקואליציה וצריך לוותר.

“חוק המרכולים משמר את הסטטוס קוו וליברמן טיפס על עץ שקשה לו לרדת ממנו”, אמר בנט. “אם אנחנו רוצים את הממשלה לעוד שנתיים צריך להכיל ולספוג. אנחנו המפלגה הכי סופגת בקואליציה. בשעות הקרובות נשתדל לדחוף את החוק”.

כשנשאל בנט כיצד ניתן לגשר בין דרעי לליברמן בנושא השבת – אמר: “יצאתי עם אשתי שנה ואז הגיע הרגע שבו דיברנו על חתןנה. שאלתי: איך נסתדר? את לא שומרת שבת, אני שומר. היא אמרה לי משפט חכם: אם יש אהבה – מסתדרים”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תחשוב קצת איווט
    12/12/2017 03:24
    יוסי
  1. לעשות מנגל ולשרוף דגל בעצמאות, גם זה מסתדר לך איכשהו???