מלכיאלי על השחתת אנדרטה לזכר חיילים – בידי הפלג: “מעשה בזוי”

בעקבות ריסוס כתובות "צבא שמד" ו"גיוס שמד" על אנדרטה לחללי צה"ל - קורא ח"כ מלכיאלי לרשויות החוק לטפל בפושעים • על הכוונה להעתיק את האנדרטה למקום אחר אומר מנהל בית ספר שדה כפר עציון: כניעה לטרור של הפלגים החרדים הקיצונים, ואסור להסכים לה
יוני גרין
כ"ג כסלו התשע"ח / 11.12.2017 18:37

השחתה מכוונת של הפלג הירושלמי: מדריכי בית ספר שדה כפר עציון,​ שקיימו ביער בן שמן השתלמות מקצועית באזור קברות המקבים​, גילו​ אנדרטה לזכר חיילי צה”ל ​כשהיא מנופצת ומרוססת בכתובות גרפיטי – בהם כתובות “צבא שמד” ו”גיוס שמד”, סיסמאות המזוהות עם קיצוני הפלג, המפגינים נגד התייצבות בלשכות הגיוס​.

בתגובה להשחתה פרסם ח”כ מיכאל מלכיאלי מש”ס הודעת גינוי חריפה: “מעשים שכאלו הם מעשים נפשעים. אין זו דרכה של תורה, ואדם שעשה זאת, שפל רוח ובזוי”. מלכיאלי הוסיף בפן אישי: “כבן למשפחה שנפגעה מפעולות איבה, אני מבין את כאבם של בני המשפחות לנוכח המעשה הנפשע, וקורא לרשויות החוק לטפל בכל חומרת הדין בפושעים”.​

​בשנת 2012 אירע מעשה ונדליזם דומה. על פי הערכות, האנדרטה מהווה מוקד לוונדליזם, בגלל סמיכותה לאתר שזוהה על ידי חוקרים שונים בעבר כמקום קבורת המקבים.

במשרד הביטחון טענו בתגובה: “האנדרטה המדוברת כבר הושחתה בעבר, בשל מיקומה. ישנם גורמים הטוענים כי המיקום מהווה בעיה בשל סמיכותו לקברי צדיקים, לכאורה. נציגי משרד הביטחון נפגשו עם המשפחות השכולות של הנופלים וכעת מתקיימת עבודת מטה לבחינת העתקת האנדרטה למקום אחר, ובכך להבטיח כי זכר החללים לא יחולל”.

האנדרטה, שמהווה יעד חוזר ונשנה לוונדילזם, מספרת את סיפור אחד הקרבות המרים והאכזריים במלחמת העצמאות, בו נהרגו כמעט 30 חיילים מחטיבת קרייתי, וגופותיהם הושחתו על ידי חיילי הלגיון הערבי. עד היום ישנם שני נעדרים מהפעולה.

אנדרטה

בקרב, שהתרחש בתחילת ספטמבר 1948, תקפו חיילי הלגיון הערבי בהפתעה את חילי החטיבה שהתבצרו במשלט. חיילי הלגיון הרגו 23 מהם ואף התעללו בחלק מן הגופות. רק בצהריי היום כבשו כוחות צה”ל בחזרה את המשלט​.​

מנהל בית ספר שדה כפר עציון, ירון רוזנטל: “אחד הדברים הכי עצובים זה שאין קרובי משפחות שידאגו באופן אישי לשמירה על האנדרטה, זהו תפקידנו המוסרי וחובה אישית לטובת הדורות הבאים”.

לדבריו, “כל העברה של האנדרטה מהמקום שבו התרחש הקרב, מהווה כניעה לטרור של הפלגים החרדים הקיצונים, ואסור להסכים לה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אדון מלכיאלי מה עם הפסוק פסילי אלוהיהם תשרפו באש
    11/12/2017 19:52
    שסניק
  1. זה בסך הכל עוד פסל של אלוהי הציונות לאלו שהעבירו את זרעם למולך הציוני