1750 יורו קנס כל אחת: שתי הנשים החרדיות שנכלאו בברלין – שוחררו

שתי הנשים החרדיות - אם ובתה - שיצאו לטיול קבוצתי של נשים חרדיות, ונעצרו ביום שלישי שעבר באשמת גניבה - שחררו בתום דיון שהתקיים הבוקר • הכחישו כי תכננו גניבה, אך הודו כי היו מחוץ לחנות עם פריטים שלא שילמו • רבה של ברלין: ״תפקידנו לעזור לכל יהודי, ברוחניות כמו גם בגשמיות וכך גם עשינו הפעם"
נתן פרל
כ"ג כסלו התשע"ח / 11.12.2017 13:33

שתי הנשים החרדיות – אם ובתה – שיצאו לטיול קבוצתי של נשים חרדיות, ונעצרו ביום שלישי שעבר באשמת גניבה – שחררו בתום דיון שהתקיים הבוקר.

הפרשה החלה ביום שלישי בצהרים, כאשר הנשים, שהיו באמצע מסע קניות ברשת ‘פריימאק’ באלכסנדרפלאץ, עוכבו על ידי מנהלי החנות בגין חשד לגניבה. בתחילה הן עוכבו במחסן של החנות, עד בואם של כוחות המשטרה.

במהלך הדיון המשפטי שהתקיים היום הכחישו הנשים את הסעיף שהאשים אותן בתכנון לגניבה. עם זאת, הן הודו הסעיף  כי היו מחוץ לחנות עם פריטים שלא שילמו עליהם.

לחרדים 10 נודע כי כל אחת מהן שילמה 1750 יורו קנס.

רב הקהילה היהודית בברלין, הגאון רבי יהודה טייכטל ושליח חב״ד בעיר הרב שמואל סגל, הגיבו בתום הדיון: ״העצורות ובני המשפחה הודו לנו נרגשות על המאמצים הרבים, אבל אמרנו להם שאת התודה הם צריכים לומר לרבי מליובאוויטש שאנחנו שלוחיו. הוא ציווה עלינו לעזור לכל יהודי ובכל מצב, ואנחנו רק חיילים שמבצעים את המוטל עלינו.

״תפקידנו לעזור לכל יהודי, ברוחניות כמו גם בגשמיות וכך גם עשינו הפעם. יש לנו מחר אירוע ענק של הדלקת נר חנוכה, מה שדורש עמל רב, אבל שמנו הכל בצד בכדי לסייע לשתי העצורות היהודיות״.

הרב טייכטל והרב סגל התגייסו בשבוע האחרון בכדי לסייע לעצורות. הם הפעילו את השפעתם הרבה בכדי שיוחזרו להן הפאות, שיקבלו אוכל כשר וספרי קודש – ולצד זה סייעו בצד המשפטי.

ביום שישי אף נפגש הרב טייכטל עם שר המשפטים של ברלין בכדי שיסייע לעצורות, מה שאכן קרה לאחר המפגש.

במהלך הדיון שהתקיים היום  נכח במקום שליח חב”ד הרב סגל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות