ביבי לשרי החוץ האירופאים: מצפה שתכירו בירושלים – גם בלי הסכם

במסיבת עיתונאים במטה האיחוד האירופי בבריסל אמר ראש הממשלה כי הוא מאמין שרוב השגרירויות האירופיות יעברו לירושלים: "מה שעשה הנשיא טראמפ הוא להניח את העובדות כפי שהן על השולחן"
נתן פרל
כ"ג כסלו התשע"ח / 11.12.2017 11:55

ראש הממשלה בנימין נתניהו הכריז היום (שני) כי הוא מצפה ממדינות אירופה להכיר בירושלים כבירת ישראל – גם ללא הסכם עם הפלסטינים.

נתניהו אמר את הדברים במסיבת עיתונאים במטה האיחוד האירופי בבריסל, יחד עם שרת החוץ של האיחוד פדריקה מוגריני, שקדמה למפגש עם שרי החוץ של האיחוד.

“הגיע הזמן שהפלסטינים יכירו במדינה היהודית ובבירתה ירושלים. אנחנו מעוניינים בשלום עם הפלסטינים עוד לפני הקמת המדינה. הותקפנו לא בגלל פיסת שטח כזאת או אחרת, אלא בגלל שהרעיון של שטח כלשהו, של קיומה של מדינה יהודית, של מדינת לאום עבור העם היהודי בגבולות כלשהם נדחה על ידי שכנינו. זה מה שהוביל לסכסוך וזה מה שמנציח את הסכסוך.

“אתם רואים את זה בעובדה המצערת שהפלסטינים שוללים את עצם זכותה של ישראל להתקיים כמדינה יהודית ומכחישים את ההיסטוריה שלנו. ירושלים היא בירתו של העם היהודי מזה 3,000 שנה, מאז שהיא הוקמה על ידי דוד המלך. הדבר מתועד היטב בהיסטוריה של התנ”ך.

“גם לאחר מכך, כאשר יהודים בגטאות של אירופה התפללו ‘בשנה הבאה בירושלים’ – מעולם לא איבדנו את זיקתנו, ועם זאת, הזיקה הזאת מוכחשת בפורומים של האו”ם ובהחלטות נלעגות של אונסק”ו שחותרים להכחיש את ההיסטוריה ולהכחיש את האמת ההיסטורית. ירושלים היא הבירה של מדינת ישראל מזה 70 שנה.

“אני חושב שמה שעשה הנשיא טראמפ הוא להניח את העובדות כפי שהן על השולחן. השלום מבוסס על המציאות, השלום מבוסס על הכרה במציאות, ואני חושב שהעובדה שירושלים היא בירת ישראל ברורה היטב לכל אלה מבנכם שמבקרים בישראל, רואים היכן נמצא משכן הכנסת שלנו, היכן נמצא משכן הממשלה שלנו, המשרד שלי, משרד הנשיא, בית המשפט העליון. ירושלים היא בירתה של ישראל. איש אינו יכול להכחיש זאת. זה אינו סותר את השלום. זה מאפשר את השלום כיוון שההכרה במציאות היא מהות השלום, היא עמוד התווך של השלום”.

נתניהו, האיחוד האירופי

נתניהו המשיך: “ישנו כעת מאמץ של הממשל האמריקני להציג תכנית שלום חדשה. אני חושב שצריך לתת סיכוי לשלום, אני חושב שצריך לראות מה מונח על השולחן ולראות אם אפשר לקדם את השלום, אבל ישנו מקום אחד שממנו צריך להתחיל – להכיר במדינה היהודית. הסוגיה תמיד הייתה המדינה היהודית, והגיע הזמן שהפלסטינים יכירו במדינה יהודית וגם יכירו בעובדה שיש לה בירה, והיא קרויה ירושלים.

“אני מאמין שאף על פי שאין לנו עדיין הסכם, זה מה שיקרה בעתיד. אני מאמין שכל או רוב מדינות אירופה יעתיקו את שגרירויותיהן לירושלים, יכירו בירושלים כבירת ישראל, ויפעלו יחד איתנו בעוצמה למען ביטחון, שגשוג ושלום.

“אני מודה לכם על ההזדמנות הזאת להציג את העמדות הללו שאני בטוח שיעמדו במוקד שיח רציני עם שרי החוץ. זאת הזדמנות מצוינת וחשובה. אירופה היא חשובה. זאת הסיבה שאני כאן”.

נתניהו, האיחוד האירופי

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות