הקנאים התפרעו: מבצע הסרת שלטי ה’צניעות’ בבית שמש נכשל

עיריית בית שמש פעלה הבוקר, בליווי כוחות גדולים של משטרה, להסיר שלטים האוסרים מעבר של נשים - בהתאם לפסיקת בג"ץ • הקנאים הפגינו, תלו שלטים חדשים - והמשטרה החליטה לעצור את המבצע • אבוטבול לבית המשפט: "אין ביכולת הפיקוח העירוני לקיים מבצע מורכב כזה כל יום"
איתמר זינגר
כ"ג כסלו התשע"ח / 11.12.2017 10:35

לאחר האיומים של שופט בג”ץ על ראש העיר מוישה אבוטבול: הבוקר (שני) הגיעו צוותים של עיריית בית שמש עם מנוף, כאשר אליהם מתלווים כוחות גדולים של משטרת בית שמש, גלויים וסמויים, כדי להסיר את השלטים נגד מעבר נשים שנתלו במספר שכונות בעיר.

הכוחות הותקפו בצעקות מצד המון זועם של ‘קנאים’ שהתגודדו במקום.

לפי העירייה, במסגרת המבצע שעלותו כ-50.000 ש”ח, הסירה העירייה 6 שלטים מתוך 8 שלטים שהיו תלויים בשלושה מוקדים בשכונות החרדיות בבית שמש.

תוך כדי המבצע התברר, כי ברחוב נהר הירדן פינת רבי יהודה הנשיא – שהינו המוקד הראשון שבו הוסרו השלטים, כבר נתלו שלטים חדשים.

בהנחיית המשטרה, לאחר הערכת מצב שקיימה, נאלצה העירייה לעצור את המבצע עקב הפרות הסדר האלימות שהתרחשו במקום.

ראש העיר משה אבוטבול שב ופנה לבית המשפט ואמר, כי העירייה הסירה את השלטים כבר פעמים רבות בעבר, גם ללא איומים במאסר כלפיו כראש עיר, אך אין ביכולת הפיקוח העירוני לקיים מבצע מורכב כזה מידי יום, וכן לעמוד בעלויות הגדולות מכספי התושבים.

ראש העיר קרא למשטרת ישראל לאכוף את הסדר הציבורי ופסיקת בית המשפט – שזהו תפקידה, ואשר לה היכולות המבצעיות הדרושות לכך, כפי שעושה זאת בתחומים רבים אחרים.

וידאו: חננאל לרנר

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות