ה’מרקד’ שירקיד: הפקה מוזיקאלית שהשיק הזמר שמחה ליינר I להאזנה

ישראל ברגר
|
כ"ב כסלו התשע"ח / 10.12.2017 19:50
זהו אלבומו השלישי של ליינר, חזן וזמר, פרי עמל אינטנסיבי של השנתיים האחרונות • שיר הנושא באלבום “מרקד” הולחן על ידי אלי שוואב ועובד בידי המוזיקאי עמית הראל

אחרי סיבוב הופעות ברחבי העולם משיק סוף סוף שמחה ליינר, כוכב הזמר מניו-יורק, את אלבומו החדש “מרקד”.

האלבום, פרי עמל אינטנסיבי של השנתיים האחרונות, מכיל שורת להיטים שחלקם כבר מבוצעים בחתונות בארה”ב, עיבודים מוזיקאליים של יענקי בריסקמן, אלי לישינסקי ואחרים.

ברשימת המלחינים שכתבו חומרים לאלבום נמצאים הרב שמואל ברזיל (“רגש”), אלי שוואב שמאחוריו שובל יצירות מופת שהלחין”וגם ליפא שמעלצר.

זהו אלבומו השלישי של ליינר, חזן וזמר, שבשנים האחרונות מופיע וכובש קהלים חדשים בכל מדינה שבה הוא מעלה את המופע המוקפד שהפיק עבורו יוחי בריסקמן.

שיר הנושא באלבום “מרקד” הולחן על ידי אלי שוואב ועובד בידי המוזיקאי עמית הראל למילים המיוחדות: “כשאדם לומד תורה או שעושה מצוה בכל כך שמחה, עד שהשמחה נוגעת עד רגליו ומעלה אותם למעלה מרקד מחמת שמחה, אז נתעלה האורייתא”.

גם היוצר אודי דמארי מככב באלבום בשיר “נעבור” העוסק בנצחיותו של עם ישראל. דמארי, כתב את המילים, את הלחן ואת העיבוד ליצירה.

בעונת החתונות הקרובה תחשפו מן הסתם ל”מי בן שיח” החדש של ליינר, כשעל הלחן אחראי המנצח המיתולוגי של פרחי מיאמי – ירחמיאל ביגון וזו לא ההפתעה היחידה באלבום.

בין המעבדים הנוספים שנטלו חלק באלבום נמצאים גם ג’ף הורוויץ ויוחי בריסקמן, לצידם של יענקי בריסקמן ואלי לישינסקי.

את האלבום מלווה תזמורתו של יוחי בריסקמן שמצידו מבטיח: “האלבום הזה לא רק שיעשה לכם חנוכה שמח, אלא ירקיד אתכם לאורך כל החורף הקרוב…”

האזינו: