אין ‘דיל’ עם הערבים • עודה וטיבי: ‘המשותפת’ תתנגד לחוק המרכולים

יו"ר הרשימה המשותפת הודיע כי הסיעה הערבית לא תצביע בעד אישור חוק המרכולים גם אחמד טיבי הכריז: "כל הסיעה נגד. אין קיזוזים" • מקלב על התנגדות ליברמן לחוק: "הקואליציה תפקדה יפה זמן רב גם ללא מפלגת ישראל ביתנו"
אריה ריבקינד
כ"א כסלו התשע"ח / 09.12.2017 20:30

האם חוק המרכולים בסכנה? יו”ר הרשימה המשותפת ח”כ איימן עודה הודיע היום (שבת)  באירוע ‘שבתרבות’ בנס ציונה, כי מפלגתו תצביע נגד ‘חוק המרכולים’.

“הרשימה המשותפת תצביע השבוע כאיש אחד נגד חוק המרכולים. זה יציב את הממשלה בבעיה לאחר שגם ‘ישראל ביתנו’ הודיעה שתתנגד”, אמר עודה.

גם ח”כ אחמד טיבי  הגיב על שאלה בטוויטר ‘האם נכונות הידיעות  שהסכמתם לתמוך בחוק המרכולים’: “נגד. כל הסיעה. אין קיזוזים’.

אחמד טיבי הסביר כי התנגדות המפלגה הערבית נובעת מתמיכת הח”כים החרדים בקידום חוק המואזין.

ח”כ אורי מקלב התייחס הערב להתנגדות של סיעת ישראל ביתנו לחוק המרוכלים, ואמר כי זו הצעת חוק ממשלתית, ולכן “על הנהלת הקואליציה לדאוג ולהביא רוב לחוק זה. יש מחויבות קואליציונית והקואליציה תדע לדאוג לעצמה. צריך לזכור שהקואליציה תפקדה יפה זמן רב גם ללא מפלגת ישראל ביתנו”.

בתוך כך, נתניהו ידון הערב עם ראשי הקואליציה לקראת ההצבעות על חוק המרכולים, חוק המסתננים, חוק הפריימריז, חוק ירושלים מאוחדת וחוק ההמלצות המרוכך.

ביום ראשון שעבר אישרה הממשלה, בהתנגדות שרי ‘ישראל ביתנו’ את ‘חוק המרכולים’ שיזם שר הפנים אריה דרעי, בעקבות פסיקת בג”צ בפרשת המרכולים בתל אביב.

יו”ר סיעת ישראל ביתנו, ח”כ רוברט אילטוב, הודיע לאחר האישור: “מדובר פה בהפרה בוטה של הסטטוס קוו ופגיעה בציבור החילוני המהווה רוב במדינת ישראל. כפי שהודעתי בשבוע שעבר, סיעת ‘ישראל ביתנו’ תתנגד לחוק במידה ויעלה להצבעה במליאה והשרה סופה לנדבר תצא מהמליאה בזמן ההצבעה”.

בהיעדר רוב קואליציוני נדחתה ההצבעה במליאה ליום שני הקרוב.  במפלגות החרדיות אמרו כי ח”כים ערבים יצביעו בעדה החוק. אולם היום נראה כי הייתה זו תקווה שווא.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות