טראמפ חגג את חנוכה בלי רפורמים: “אף כוח מעולם לא שבר את רוחכם”

נשיא ארה"ב ערך הדלקת נרות חגיגית בבית הלבן והביע חום ואהבה כלפי ישראל והעם היהודי: "אנחנו גאים לעמוד עם העם בישראל ולחדש את הקשר בינינו" • נכדיו היהודים הדליקו את הנרות
נתן פרל
כ' כסלו התשע"ח / 08.12.2017 11:01

הקדימו בחמישה ימים: הלילה (ליל שישי) נערכה בבית הלבן מסיבת חנוכה המסורתית שנשיאי ארצות הברית עורכים מידי שנה.

באירוע השתתפו בכירי הקהילה היהודית, בהם שופט בית המשפט העליון סטיבן ברייר, שר האוצר סטיב מנוצ’ין, והשליח המיוחד למזרח התיכון, ג’ייסון גרינבלט, לצד רבנים אורתודוכסיים. לראשונה האירוע נערך ללא ראביי’ס רפורמים.

באירוע השתתפו גם בתו היהודיה של טראמפ, איוונקה, עם בעלה, ג’ארד קושנר, ושלושת ילדיהם.

נכדיו של טראמפ,  הדליקו את החנוכיה יחד עם הרב מאיר סולובייצ’יק, וג’ארד סייע להם עם ברכת ‘שהחיינו’.

תזמורת הבית הלבן ביצעה שירי חנוכה, ולכבוד החגיגה הוגשו רק אוכל ויין כשרים למהדרין.

טראמפ אמר כי הדלקת הנרות היא מסורת מקודשת שהם מקיימים מדי שנה בביתם. “הערב אנחנו מתאספים כאן כדי לחגוג את הסיפור שמסופר בבתים יהודיים ברחבי העולם מזה אלפיים שנה”, אמר.

טראמפ הביע בקיאות במסורת החג והזכיר את גזירות אנטיוכוס ש”חילל את בית המקדש” ונס פך השמן: “קבוצה קטנה של יהודים פטריוטיים התקוממה, הביסה את הצבא הגדול והשיבה לעצמה את החירות. זה היה סימן לנוכחותו של הקל, לאמונה ולכושר העמידה של העם היהודי”.

טראמפ התייחס בדבריו לנס חנוכה ואמר: “צאצאי אברהם, יצחק ויעקב שעברו רדיפה נוראית לאורך ההיסטוריה אבל אף כוח מעולם לא שבר את רוחכם. הרשע מעולם לא הכחיד את האמונה שלכם וזו הסיבה שבזכותה העם היהודי מאיר כמו מנורה לכל האומות. כרגע אני חושב על מה שקורה ועל כל האהבה בישראל ובירושלים”.

הנשיא האמריקני גרף מחיאות כפיים סוערות מהקהל שנכח במקום: “היום האומה שלנו חזקה יותר והעולם שלנו מלא ביותר הבטחות בגלל העם היהודי, מדינת ישראל והאמונה שבוערת לכולכם בלב. אנחנו גאים לעמוד עם העם בישראל ולחדש את הקשר בינינו “.

מאוחר יותר צייץ הנשיא האמריקני בחשבון הטוויטר שלו: “הגשמתי את הבטחת הקמפיין שלי – אחרים לא”, בהתייחס להצהרתו השבוע על ירושלים כבירת ישראל. בנוסף, הוא צירף סרטון של קלינטון, בוש ואובמה בו רואים את הצהרותיהם לגבי הכרה בירושלים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות