לאחר נסיון הלינץ’: הילדים חזרו אל המערה – עם שרים ומטיילים • צפו

יוסי דגן: "באנו לחזק את אביצור וחבריו ואת עם ישראל. נמשיך לטייל ללא חשש" • השר אורי אריאל: "נטייל בכל מקום בארצנו" • סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי: "לא יפחידו אותנו"
חיים טוויל
כ' כסלו התשע"ח / 08.12.2017 11:33

שבוע לאחר שטיול הבר מצווה שלו נקטע באכזריות בנסיון לינץ’ של פורעים ערבים, חזרו הבוקר (שישי) אביצור וחבריו מכל יישובי השומרון למערה בה תקפו אותם והחזיקו בהם עשרות ערבים מהכפר קוצרא.

אבל הפעם הם לא הגיעו לבד. יחד איתם הגיע ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן שיזם את החזרה למקום, יו”ר וועד מתיישבי שומרון צחי דיקשטיין, רב השומרון הרב לבנון, שר החקלאות אורי אריאל וסגנית שר החוץ ציפי חוטובלי – ואיתם מאות בני אדם מכל רחבי הארץ, שבאו להביע את האהדה שלהם לצעד שמטרתו עמידה חסרת פשרות על זכותנו לטייל בכל מקום בארצנו.

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, העניק לאביצור שי לרגל חגיגת הבר מצווה שלו מתושבי השומרון – ואמר: “באנו לכאן היום כדי לחזק את אביצור וחבריו. אנחנו רואים חשיבות ביכולת שלנו לטייל בכל מקום בארץ שלנו. המסר הזה הוא חשוב. אביצור והחברים שלו רצו בסך הכל לטייל ולא אפשרו להם. ואנחנו רוצים לתקן את החוויה שלהם וגם לתקן את החוויה של עם ישראל”.

יו”ר ועד מתיישבי שומרון צחי דיקשטיין ומיוזמי המהלך: “תושבי השומרון יטיילו בכל מקום ללא חשש. אין לנו על מה להתנצל. מי שצריכים להתנצל הם התוקפים. לא הנפגעים. אנחנו מברכים את אביצור ביום חגו ומאחלים לו מעכשיו חיים בטוחים מוגנים וזקופים בכל מקום בארץ”.

אביצור, ילד הבר מצווה: “לא נעים לי להיות כאן. אבל זה גם נותן לי כוח. להרים את הראש. מסיבת הבר מצווה שלי לא הייתה חוויה פשוטה. אני שמח שכל כך הרבה אנשים באו כדי לחזק אותנו ולאפשר לי לחגוג שוב. אני רוצה להגיד לכל עם ישראל תודה על החיבוק הגדול והחם שאנחנו מקבלים מאז שזה קרה. נצא מכאן חזקים”.

אמו של ילד הבר מצווה רחלי ליבמן: “מרגש וקשה מאוד לחזור לכאן. לחשוב על הדברים הקשים שהבן שלי ושאר הילדים עברו כאן. זה מצמרר. מצד שני בחרנו לחזור למרות הקושי. כדי להבהיר שאנחנו לא נשברים בקלות. זכותנו לטייל בחופשיות בכל רחבי הארץ ועל הזכות הזו עמדנו היום”.

שר החקלאות השר אורי אריאל: ״אני שמח לטייל הבוקר בשומרון יחד הילדים שניצלו מהלינץ והיו ממש גיבורים. ביקרתי את הילדים בתחילת השבוע ואמרתי להם שמגיע להם תעודת הוקרה על התנהגותם ועל התמודדותם במהלך טיול הבר מצווה לפני כשבוע. צריך לטייל בכל מקום בארצנו ואנחנו ממשיכים ונמשיך לטייל בארץ ישראל, וטיול זה הוא הוכחה שלא נחשוש לטייל בכל מקום בארצנו. תודתי לראש המועצה האזורית שומרון, ועד מתיישבי שומרון, המשפחות והחברים על היוזמה החשובה הזו”.

טיול בר מצווה

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי: “זכותם של ילדים וילדות לטייל ללא פחד בכל חלקי ארץ ישראל. הטיול הזה הוא חוויה מתקנת לטיול בר המצווה שנקטע במתקפה אלימה אני מגיעה לחזק את ילדי השומרון, ולהעביר מסר חד וברור – לא יפחידו אותנו, אנחנו ממשיכים”.

אתמול (חמישי) לפנות בוקר פשטו כוחות צבא ומשטרה גדולים על הכפר קוצרא ועצרו מעל 20 מחבלים אשר השתתפו בלינץ’.

בארגון חוננו אשר מלווה את משפחות הנפגעים בירכו על המעצרים וקראו למצות את הדין גם עם הפורעים הנוספים אשר טרם נעצרו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות