נתניהו חוגג: זה יום היסטורי. שקד: טראמפ בדורו ככורש בדורו I תגובות

אריה ריבקינד
|
י"ח כסלו התשע"ח / 06.12.2017 20:37
נתניהו מברך על ההכרה האמריקנית בירושלים: כאן התהלכו אבותינו, כאן עמד בית המקדש, כאן מלכו מלכי ישראל • הנשיא ריבלין: “אין מתנה יפה וראויה מזו במלאות 70 שנים להקמת מדינת ישראל” • בנט: “יום גשום בירושלים אבל יום בהיר לעם היהודי”

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך הערב (רביעי) על ההכרה האמריקנית בירושלים.

“זהו יום היסטורי. ההצהרה של נשיא ארה”ב דונלד טראמפ היא אבן דרך חשובה בתולדות ירושלים”, אמר נתניהו. ”ירושלים היא בירתנו מזה 3,000 שנה. כאן התהלכו אבותינו, כאן עמד בית המקדש, כאן מלכו מלכי ישראל, כאן הטיפו נביאי ישראל.

”במשך אלפי שנים התפללו דורות של יהודים ‘לשנה הבאה בירושלים’. על נהרות בבל ובין חומות גטו ורשה, דורות דורות בכו וחלמו על ציון”, הוסיף ראש הממשלה.

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין: “אני מברך על הודעתו של הנשיא דונלד טראמפ באשר להכרה האמריקאית בירושלים כבירת ישראל וכן העברתה הצפויה של השגרירות האמריקאית לירושלים.

“אין מתנה יפה וראויה מזו במלאות 70 שנים להקמת מדינת ישראל. במשוך היובל, ובמלאת חמישים שנים לאיחודה של העיר הגיע הזמן להביא שלווה אל ירושלים ולהצמיח בבירת ישראל שעולים אליה לרגל מכל קצוות תבל, תקווה.

”לכל אחד ואחת יש עיר ושמה ירושלים. אלפי שנים נשא העם היהודי את עיניו לירושלים, התפלל אליה וחלם עליה. הכרה בירושלים כבירת ישראל והעברת כל השגרירויות אליה היא ציון דרך מכונן בזכות העם היהודי על ארצו ובדרכנו אל השלום – שלום לכל תושבי ירושלים, והאזור כולו.

”לירושלים פנים רבות: היא עיר קדושה ומודרנית, המאפשרת חופש פולחן לכל הדתות. עיר של היסטוריה וחדשנות, מיקרוקוסמוס ליכולתנו לחיות יחד. ירושלים איננה, ולעולם לא תהיה מכשול עבור אלה החפצים בשלום”.

שרת המשפטים איילת שקד: “טראמפ בדורו ככורש בדורו. אני מודה לנשיא טראמפ על עמידתו האיתנה בלחצים בינלאומיים כבדים ועל ההכרה בירושלים כבירתה של מדינת ישראל. אני מקווה שבקרוב נראה את בית השגרירות החדש ניצב בבירה.

”הפלסטינים צריכים לדעת: חוקי המשחק השתנו. הספינה שינתה כיוון. אני ממליצה להם לא לבחון את סבלנותה של ישראל כלפי איומי הטרור שלהם. ארצות הברית היא הידידה הגדולה של ישראל, וכעת גם עושה את הצעד הראשון שצריך היה להתבצע לפני 70 שנה”, הוסיפה.

שר החינוך נפתלי בנט (הבית היהודי) פרסם ברכה מיוחדת לנשיא טראמפ בעקבות ההכרה האמריקנית בירושלים.

”הנשיא טראמפ – מזל טוב. בשם אזרחי ישראל אני רוצה להודות לך. זה יום גשום בירושלים אבל יום בהיר לעם היהודי. היום עשית היסטוריה. ב-15 במאי, 1948, ארצות הברית, בהובלת הנשיא טרומן, היתה לאומה הראשונה שהכירה במדינת ישראל שזה עתה הוכרזה. שאר העולם הלך בעקבותיה. הנשיא טרומן עשה זאת למרות הלחצים הגדולים מבית.

”היום, ארצות הברית, בהובלת הנשיא טרמפ, היתה לאומה הראשונה בעולם שהכירה בירושלים כבירתה הנצחית של ישראל. גם אתה עמדת בפני לחצים כבירים, אך עשית זאת. אני מצפה משאר מנהיגי העולם ללכת בעקבותיך. ירושלים היא בירת העם היהודי מזה 3,020 שנים, ותישאר עיר הבירה המאוחדת לנצח”.