סאטמר לטראמפ: “אל תכריז. יהיו צרות – והיהודים ישלמו את המחיר”

נתן פרל
|
י"ח כסלו התשע"ח / 06.12.2017 18:02
ארגון ‘נטרונא’, המזוהה עם חסידות סאטמר, פרסם מספר הודעות לתקשורת בהן קראו לטראמפ: “לא להעביר את שגרירות ארה”ב לירושלים” • הדילמה של סאטמר: “אסור לצאת נגד נשיא של מדינה בה גרים כעת בגלות. מצד שני, אי אפשר לעמוד מנגד”

 בעקבות ההודעה כי בכוונת נשיא ארה”ב דונלד טראמפ להכריז על ירושלים כבירת מדינת ישראל, הוציאה ארגון ‘נטרונא’, המזוהה עם חסידות סאטמר, הודעות לתקשורת – בהן הם מבקשים מהנשיא שלא להכריז את ההכרזה.

בהודעה הראשונה כותבים רבני הארגון: “אנחנו מבקשים מהנשיא לא להעביר את שגרירות ארה”ב לירושלים, היות שזה יביא רק לצרות והתקפות נגד יהודים בכל העולם, והיהודים ישלמו את המחיר על מעללי הציונים”.

בהודעה השניה כתבו רבני הארגון: “מדינת ישראל מבקשת להכיר בעיר הקודש ירושלים כעיר הבירה של מדינתם. ירושלים היא עיר הקודש מבחינה דתית ורוחנית ולא מבחינה פוליטית, ולכן לפני כמאה שנה, אחרי הכרזת האו”ם על הקמת מדינת ישראל, ביקש מרא דארעא דישראל ר’ יוסף חיים זוננפלד להשאיר את עיר הקודש ירושלים תחת שליטת האו”ם וכעיר בין לאומית”.

בהודעה השלישית לתקשורת נאמר: “הרה”ג ר’ יוסף חיים זוננפלד ביקש ממלך ירדן לא להעביר את ירושלים תחת שליטת הציונים וקדושת העיר לא תלוי בזה שזה תחת שלטון יהודי ח”ו”.

כמו כן פרסם הארגון מודעות בכל העיתונים הגדולים בארה”ב ובאתרים הגדולים:

עיר הבירה של יהודי ארה”ב היא וושינגטון

עיר הבירה של יהודי רוסיה היא מוסקבה

עיר הבירה של יהודי צרפת היא פריז

עיר הבירה של יהודי אנגליה היא לונדון

עיר הבירה של יהודי אירן היא טהרן

ולכן מדינת ישראל לא יכולה להכריז על ירושלים כעיר הבירה של היהודים

ירושלים היא עיר הקודש ולא עיר פוליטי

בקהילת סאטמר מציינים כי הם נזהרים מאוד “ממה שקורה בימים אלו בארה”ב. מצד אחד, אסור לצאת נגד נשיא של מדינה בה גרים כעת בגלות, ועצם היציאה נגד ההכרזה פירושה ‘התגרות באומות’. מצד שני, אי אפשר לעמוד מנגד, כאשר מכריזים על דבר שיגרום רח”ל לשפיכות דמים.

“לכן כרגע יוצא רק הארגון הממונה מטעם הקהילה בבקשה לנשיא שלא להכריז על ירושלים כעיר הבירה, לצד מודעה קבל עם ועולם שלא כל היהודים שמחים מהצעד הזה”.

נטורנא