השר יריב לוין מתלהב: “הישג עצום, כנראה שנתניהו ידע מה הוא עושה”

מליאת הכנסת קיימה היום דיון על כוונת נשיא ארה"ב להכיר בירושלים כבירת ישראל • השר יריב לוין: "הנשיא טראמפ ירשום את עצמו בספר הזהב של ההיסטוריה ושל ירושלים • טלב אבו עראר מ'המשותפת': התזמון להצהרה חד צדדית זו מתפרש כגלגל הצלה לממשלה הנוכחית ולעומד בראשה
אריה ריבקינד
י"ח כסלו התשע"ח / 06.12.2017 16:41

מליאת הכנסת קיימה אחר הצהריים (רביעי) דיון בהצעה לסדר על כוונתו של הנשיא דונלד טראמפ להכיר בירושלים כבירת ישראל ולהעביר אליה את שגרירות ארה”ב.

שר התיירות יריב לוין אמר בדיון: “אם אכן נתבשר היום בבשורות טובות מהדברים של נשיא ארה”ב, בסופו של דבר ההכרה הבין לאומית בעובדה ההיסטורית הפשוטה בוא תגיע”.

הוא הוסיף: “ההכרה של ארה”ב בוודאי תהיה יום היסטורי. זה הישג עצום. כנראה שנתניהו ידע מה הוא עושה. יש פה מסר שכאשר אנחנו עומדים על האמת שלנו, בסופו של דבר מדינות העולם מכבדות אותנו ומכירות בזה”.

לדבריו, בזכות ההכרה האמריקנית בירושלים, משא ומתן ומדיני – אם יתקיים – יתחיל בנקודה טובה יותר.

”הנשיא טראמפ ירשום את עצמו בספר הזהב של ההיסטוריה ושל ירושלים במקום שאיש מקודמיו לא היה”, אמר.

ח”כ טלב אבו עראר מהרשימה המשותפת תקף את טראמפ: “הצהרת נשיא ארה”ב היא בושה. תעודת קבורה לתהליך השלום כי לא תקום מדינה פלשתינית שלא תהיה בירתה ירושלים המזרחית. זו בושה שארה”ב שותפה ישירה לכיבוש הישראלי, זו הכרזת מלחמה על העולם הערבי והמוסלמי.

הוא הוסיף ותקף: ”זלזול מוחלט בעניין הפלשתיני בשיתוף עם ישראל. אמנם הנשיא החליט לדחות את ההחלטה הפופוליסטית כי ההשלכות נועדו להיות כואבות. התזמון להצהרה חד צדדית זו מתפרש כגלגל הצלה לממשלה הנוכחית ולעומד בראשה”.

ח”כ בצלאל סמוטריץ’ אמר: “צריך לומר באופן ברור – לא תקום לעולם מדינה ערבית בארץ ישראל. ככל שתפנימו את זה מהר יותר, כך יהיה טוב יותר לכולם. היתרון של המהלך של נשיא ארה”ב הוא בחשיפת הפרצוף האמיתי של הסכסוך.

”חוסר הנכונות שלכם להכיר באיזו ירושלים שלא תהיה, יהיו גבולותיה אשר יהיו, כבירתה של העם היהודי מלמד על חוסר הנכונות שלכם להכיר בעם היהודי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות