ביבי ניצל את הנסיעה לכנסת כדי לרמוז על ההכרה בירושלים I צפו

נתניהו הגיב על ההכרה הצפויה, במהלך נסיעה ברחובות הבירה: "הזהות הלאומית ההיסטורית שלנו מקבלת ביטויים חשובים בכל יום ובמיוחד ביום הזה" • "קורה לישראל משהו גדול ביחסי החוץ - גם בעולם הערבי" • בנט: "חמינאי פחדן. הוא מקריב את הסורים והלבנוניים אך לא את האיראנים"
אריה ריבקינד
י"ח כסלו התשע"ח / 06.12.2017 13:24

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך היום (רביעי) על ההכרזה הצפויה של נשיא ארצות הברית על הכרה בירושלים כבירת ישראל. ‏

בסרטון שצולם תוך כדי נסיעה בירושלים, ופורסם בעמוד הפייסבוק שלו – אמר נתניהו: “אני נוסע עכשיו לכנסת, יש לנו עבודה שם ואחד הדברים שאני הולך לעשות זה לכנס ישיבה כדי לקדם את חוק הלאום, חוק חשוב למדינת ישראל. ובכלל הזהות הלאומית ההיסטורית שלנו מקבלת ביטויים חשובים בכל יום ובמיוחד ביום הזה. כמובן יהיה לי משהו להוסיף לזה בהמשך היום בנושא שקשור לירושלים”.

קודם לכן נאם נתניהו בכנס הדיפלומטים השישי של הג’רוזלם פוסט, אולם לא התייחס להכרה הצפויה.

“קורה לישראל משהו גדול ביחסי החוץ – גם בעולם הערבי. יש שם מגמה ברורה של שינוי במחשבה שלהם כלפינו”, אמר נתניהו.

נתניהו הסביר שהיחסים הטובים של ישראל עם העולם נובעים בראש ובראשונה מטעמים כלכליים, בזכות התעשיות המשגשגות של ישראל בעיקר בתחום הטכנולוגי.

נתניהו אמר בנאומו, כי “איראן מאיימת על העולם כולו ואם היא לא תיעצר תהיה לה אפשרות להעשיר אורניום ולייצר 200 פצצות”. לדבריו,  “בגלל שאיראן רוצה לכבוש לא רק את ישראל אלא את מזרח התיכון כולו. היא מחפשת לבנות גשר יבשתי ולבנות  אימפריה – איראן-עיראק-סוריה-לבנון ועד עזה”.

גם שר החינוך נפתלי בנט התייחס היום בכנס של ג’רוזלם פוסט להכרה הצפוייה והנעת הליך העברת השגרירות לעיר. “הסבלנות השתלמה – זהו ניצחון. אני קורא למדינות נוספות ללכת בעקבות ארה”ב”.

בנט טען בנאומו כי המהלך של ההכרה בירושלים כבירת ישראל דווקא מהווה צעד משמעותי לשלום.

“לעולם לא נשיג שלום עם הרעיון של חלוקת ירושלים”, אמר שר החינוך – והוסיף כי בטווח הארוך למהלך תהיה השפעה חיובית. “כל עוד הוא קיים נייצר אשליה שתתן מוטיבציה לפגוע בנו. ברגע שאנחנו מבהירים את המצב אנחנו עושים צעד לקראת השלום”.

הוא הוסיף: “למדנו שדווקא כשוויתרנו על חלקים מישראל האהדה ממדינות העולם פחתה. העולם מכבד מדינות חזקות שמאמינות בעצמן ולא כאלו שמוותרות על אדמתם”.

על רקע הזעם בעולם הערבי אמר בנט: ”שום דבר לא בא בקלות לירושלים. אין ישראל ללא ירושלים ולעולם לא נגיע לשלום שיהיה כרוך בוויתור על ירושלים. כשאני רואה את הגינוי האיראני על כך, אני מבין שאנו עושים דבר טוב”.

על ההתבססות של איראן בסוריה אמר: ”עשינו עבודה טובה בכל הקשור לביטחון בצפון. איראן היא תמנון עם זרועות ארוכות שמקיפות את מדינת ישראל. חמינאי פחדן. הוא מקריב את הסורים והלבנוניים, אך לא את החיילים האיראניים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות