‘יום זעם’: היערכות למהומות ביו”ש • ארה”ב פרסמה אזהרת מסע לי-ם

צמרת צה"ל דנה הערב באפשרות שיחלו התפרעויות במחאה על הכרה בירושלים כבירה • ארגון הטרור חמאס קרא לפלסטינים לצאת לאחר תפילת יום השישי לעימותים • מחלקת המדינה האמריקנית פרסמה אזהרת מסע לירושלים וליו"ש
חיים טוויל
י"ח כסלו התשע"ח / 05.12.2017 22:32

מחלקת המדינה האמריקנית פרסמה הערב (שלישי) אזהרת מסע לאזרחי ארה”ב והתריעה מפני הגעה לעיר העתיקה בירושלים וליו”ש – על רקע כוונת הנשיא טראמפ להכריז על הכרה בירושלים כבירת ישראל.

בהודעה של מחלקת המדינה נכתב: “בשל קריאות המוניות להפגנות החל ממחר בירושלים ובגדה המערבית, על עובדי הממשל האמריקני ובני משפחותיהם נאסר לבקר בעיר העתיקה בירושלים ובגדה. על אזרחים אמריקנים להימנע מהגעה למקומות הומי אדם ואזורים שבהם יש נוכחות מוגברת של צבא ומשטרה”.

במקביל, צמרת צה”ל הנחתה להיערך למקרה של מהומות ביו”ש ובגבול רצועת עזה.

מוקדם יותר היום קראה תנועת חמאס לפלסטינים ולצעירי האינתיפאדה להפוך את יום שישי הקרוב ל”יום זעם” נגד “הכיבוש”.

בהודעה שפרסמה הדגישה חמאס את החשיבות בהגעה לאחר תפילת יום השישי לנקודות החיכוך עם “הכיבוש”, על מנת “להעביר את קול עמנו לפיו כל פגיעה בירושלים תפוצץ את המצב”. בהודעה נאמר כי ירושלים היא “קו אדום” וכי “המאבק של עמנו (הפלסטיני) לא יאפשר פגיעה בה (בירושלים)”.

גם ארגון הצעירים של תנועת ‘פתח’ מתריע על כוונתו “להפוך את השולחן” תוך שיגור רמז כי “כל האפשרויות פתוחות”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חחח
    05/12/2017 22:50
    יהודי
  1. ארץ ישראל שיכת לה’ יתברך והוא נתן אותה ליהודחם ערבים משרכים לכו לסוכיה מצרים וירדן גם שם לא רוצים אותכם נוולות

  2. לא לפחד מהערבים. כל הזמן מאיימים להשמידנו, זה לא חדש !!!
    06/12/2017 01:07
    שוש. פ"ת.
  3. ירושלים של העם היהודי, כבר מימי דוד המלך- בטרם הגעת המוסלמים לאיזור! שטראמפ ילמד את הערבים והמוסלמים ביכלל, היסטוריה. אין בקוראן שום זכר לירושלים !!! הם בנו את מיסגד אלאקצה על מקום בית המיקדש שלנו, והחליטו לשנות את פני ההיסטוריה. הגיעו לפה ממדבריות ערב, התנחלו, ועכשיו משקרים ומאמינים לשקרים של עצמם. הערבים מאיימים ועוסקים בטרור, מאז ומתמיד… היו ונישארו טרוריסטים… מפחידים את העולם בטרור, כדי שהעולם יכניע את היהודים …!? לא לפחד מהאיומים . להיכנס בהם חזק !!!