בכירים אמריקנים: טראמפ יכיר מחר בי-ם כבירה – אבל השגרירות תחכה

בנאום שיישא מחר בערב צפוי נשיא ארצות הבריתי להכיר בירושלים כבירת ישראל ולהודיע על תחילת התהליך להעברת הנציגות האמריקנית לירושלים • עם זאת, מעבר השגרירות יעוכב בשל סיבות לוגיסטיות • הפלסטינים מאיימים בימי זעם
יוני גרין
י"ח כסלו התשע"ח / 05.12.2017 22:09

הנשיא טראמפ צפוי להכריז בנאומו מחר (רביעי) על הכרה בירושלים כבירת ישראל.

טראמפ צפוי להודיע גם על תחילת התהליך של העברת שגרירות ארה”ב לירושלים, אך עם זאת הוא צפוי לחתום על הצו הנשיאותי שיעכב העברה מיידית.

לדברי בכירים אמריקנים, שצוטטו בניו יורק טיימס, הסיבה לכך היא לוגיסטית והזמן הנוסף שדרוש להכנת המבנה של השגרירות החדשה – תהליך שעלול לארוך זמן רב.

מוקדם יותר היום שוחח טראמפ עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, עם יו”ר הרשות הפלסטינית ועם מלך ירדן עבדאללה. לפי לשכות שני האחרונים, טראמפ עדכן אותם בכוונתו להעביר את שגרירות ארה”ב לירושלים.

לשכתו של אבו מאזן פרסמה הודעה לאחר השיחה, לפיה הנשיא האמריקני עדכן את היו”ר על כוונתו להעביר את שגרירות ארה”ב בישראל מתל אביב לירושלים.

על פי הודעת הלשכה, אבו מאזן הזהיר את טראמפ כי מדובר במהלך “מסוכן”. בשיחת הטלפון בין השניים הדגיש אבו מאזן את עמדת הרשות לפיה לא תהיה מדינה פלסטינית ללא בירה במזרח ירושלים.

עם זאת, גורמים בממשל האמריקני טוענים שהפלסטינים מקדימים את המאוחר, ולא הבינו עד תום את השיחה בין אבו מאזן לנשיא טראמפ.

לשכת נתניהו התקשרה לשרים וביקשה מהם שלא להתייחס לסוגיית השגרירות. לפי הגורם, האמריקנים ביקשו מישראל להוריד פרופיל ולא להתייחס לנושא בתקשורת.

תנועת חמאס קראה לפלסטינים ולצעירי האינתיפאדה להפוך את יום שישי הקרוב ל”יום זעם” נגד “הכיבוש”, במחאה על כוונת ארה”ב להכיר בירושלים כבירת ישראל.

ח”כ אחמד טיבי אמר בתגובה כי מדובר בהחלטה לא שקולה שנוגדת את החוק הבינלאומי.

“לא יעלה על הדעת שהבטחת בחירות של הנשיא טראמפ תהפוך ל’פיגוע מדיני’ שיביא לפגיעה אנושה בחזון שתי המדינות. הממשל האמריקאי מוכיח הפעם כי הם חלק מהבעיה ולא חלק מהפתרון”, הוסיף טיבי.

יו”ר הרשימה המשותפת, ח”כ איימן עודה, הצטרף למתקפה: “טראמפ הוא פירומן ומסוגל להבעיר את כל האזור בטירופו”.

לדבריו, “אם יש משהו אחד שהימים האחרונים מוכיחים זה שאסור שארצות הברית תישאר כנותנת החסות לשיחות בין ישראל והפלסטינים. אם ממשלת ישראל רוצה שהעולם יכיר במערב ירושלים כבירת ישראל כל מה שהיא צריכה לעשות זה להכיר בירושלים המזרחית כבירת פלסטין”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות