נתניהו לא חתם על היתר • לפיד משתלח בחרדים: “כניעה מחפירה”

נתניהו וכץ יבקשו מבג"ץ עוד דחייה כדי להחליט על מתן היתר למשחקי כדורגל בשבת • לפיד מנצל ההזדמנות כדי להסית: "כניעה מחפירה לחרדים על חשבון אנשים שצריכים ללכת לעבודה" • ח"כ מיש עתיד: "אם נתניהו חושב שהוא יוכל להתחנף לחרדים ולשמור על שקט קואליציוני? הוא טועה"
אריה רי
י"ז כסלו התשע"ח / 05.12.2017 21:23

ראש הממשלה נפגש היום (שלישי) עם שר העבודה חיים כץ כדי לדון בהחלטה על ההיתר לקיום משחקי כדורגל בשבת, אולם בתום הפגישה לא אישרו השניים מתן היתר כללי לעבודה בשבת בענף הכדורגל, זאת בשל לחץ של המפלגות החרדיות.

הייתה זו פגישתם הראשונה מאז הצהיר בג”ץ שהסטטוס-קוו של משחקי כדורגל בשבת לא ימשיך להתקיים ללא הוצאת היתר.

אי האישור עשוי להביא להחלטה של בג”ץ האוסרת על קיום משחקי הכדורגל בשבת.

גורמים במשרד ראש הממשלה הסבירו, בעקבות אי מתן האישור כי המדינה תבקש ארכה של חודשיים מבית המשפט כדי שתוכל ללמוד את דו”ח משרד התרבות. לדבריהם, “עד שלא תתקבל החלטה אחרת, אם תתקבל, משחקי הכדורגל ימשיכו כסדרם”.

העותרים, שביקשו לאסור את קיום המשחקים בשבת, הודיעו שיסכימו לבקשת המדינה לדחות את ההחלטה בחודשיים.

יאיר לפיד תקף בטוויטר:  “אם נתניהו לא יחתום על היתר שמאפשר משחקי כדורגל בשבת זו כניעה מחפירה לחרדים על חשבון אנשים שצריכים ללכת לעבודה בימי חול והחיילים שזו ההזדמנות היחידה שלהם לראות כדורגל”.

גם ח”כ יואל רזבוזוב מיש עתיד תקף את הסחבת ואת מה שהגדיר כ’כניעה של ראש ממשלת ישראל למפלגות החרדיות’: “אם ראש הממשלה נתניהו חושב שהוא יוכל להתחנף למפלגות החרדיות ולשמור על שקט קואליציוני על חשבון הכדורגל הישראלי – הוא טועה.

“לאחר שהוועדה המקצועית קבעה כי המדינה צריכה להתיר את קיום הכדורגל בשבת, אחרת קיימת סכנה לכלל הספורט במדינת ישראל, יש להתיר את קיום משחקי הכדורגל מקצועני בשבתות. אין בכלל אפשרות אחרת”.

הוא הוסיף: “כל עיכוב רק משאיר את הספורטאים, המאמנים, ושאר העובדים בענף הכדורגל כמפרי חוק. בספורט אין מקום להתערבות דתית או פוליטית. ואתה, ראש הממשלה נתניהו עושה גם את זה וגם את זה”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אדון לפיד מי סירב להעלאת שכר החיילים
    05/12/2017 21:55
    י
  1. כשר אוצר ועכשיו דואג להם אוי נו באמת
    הכול שנאה ליהדות על גב החיילים

  2. תצאו לנו מהחיים כבר עלוקות חרדיות
    06/12/2017 03:19
    אריק
  3. נמאס לנו ממכם