טראמפ לאבו מאזן: מעביר לי-ם את השגרירות • אחמד טיבי: פיגוע מדיני

השמאלנים בהלם: בצל איומי הפלסטינים והאזהרות בעולם הערבי ובאירופה מהכרה בירושלים כבירת ישראל - שוחח טראמפ עם אבו מאזן והודיע לו על המהלך הצפוי שוחח גם עם נתניהו והמלך עבדאללה
יוני גרין
י"ז כסלו התשע"ח / 05.12.2017 18:34

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, שוחח היום (שלישי) עם יו”ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, והודיע לו כי הוא מתכוון להעביר את שגרירות ארצות הברית מתל אביב לירושלים.

הבית הלבן פרסם היום הודעה לפיה טראמפ שוחח בטלפון גם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ועם מלך ירדן עבדאללה – על ההכרזה הצפויה על ירושלים כבירת ישראל.

דוברו של אבו מאזן, נביל אבו רדינה, אמר בעקבות שיחת הטלפון בין השניים, כי אבו מאזן הזהיר בשיחה את טראמפ מפני ההשלכות המסוכנות שיהיו להעברת השגרירות האמריקנית לירושלים על תהליך השלום, הביטחון והיציבות באזור ובעולם.

“אבו מאזן מדגיש מחדש את עמדתנו ולפיה אין מדינה פלסטינית ללא מזרח ירושלים כבירתה”, אמר אבו רדינה.

הלילה נמסר מהבית הלבן כי הנשיא האמריקני דחה את ההחלטה הנוגעת להעברת השגרירות האמריקנית לירושלים למועד לא ידוע. טראמפ היה אמור להחליט בעניין הצו הנשיאותי עד היום.

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, אמר הערב ב’כאן רשת ב’ כי “לפי המידע שבידי – טראמפ צפוי להכריז כי ירושלים היא בירת ישראל. ההכרזה חשובה מהעברת השגרירות שבוודאי תבוא בעקבותיה”.

לשכת ראש הממשלה הנחתה את שרי הממשלה שלא להתראיין ביחס לכוונותיה של ארה”ב בעניין העברת השגרירות לירושלים.

ח”כ אחמד טיבי אמר הערב בתגובה כי מדובר בהחלטה לא שקולה שנוגדת את החוק הבינלאומי.

“לא יעלה על הדעת שהבטחת בחירות של הנשיא טראמפ תהפוך ל’פיגוע מדיני’ שיביא לפגיעה אנושה בחזון שתי המדינות. הממשל האמריקאי מוכיח הפעם כי הם חלק מהבעיה ולא חלק מהפתרון”, הוסיף טיבי.

יו”ר הרשימה המשותפת, ח”כ איימן עודה, הצטרף למתקפה: “טראמפ הוא פירומן ומסוגל להבעיר את כל האזור בטירופו”.

לדבריו, “אם יש משהו אחד שהימים האחרונים מוכיחים זה שאסור שארצות הברית תישאר כנותנת החסות לשיחות בין ישראל והפלסטינים. אם ממשלת ישראל רוצה שהעולם יכיר במערב ירושלים כבירת ישראל כל מה שהיא צריכה לעשות זה להכיר בירושלים המזרחית כבירת פלסטין”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות