כך חגגה מוסקבה היהודית את חג הגאולה י”ט כסלו • גלריית ענק

המונים גדשו את אולם הענק 'איירפוסקי' שבמוסקבה, כדי לחגוג את חג הגאולה י"ט כסלו • אחרי המשא המרכזי מפי רבה הראשי של רוסיה, התקיימו חמישה אירועי פדיון הבן • אחד הנגידים הפתיע: תרם בית חב"ד חדש במוסקבה - ה-33 במספר
יהושע מלמד
י"ח כסלו התשע"ח / 06.12.2017 00:28

המונים, מכל גווני הקשת היהודית במוסקבה, השתתפו בחגיגה הגדולה שנערכה באולם  ‘איירפוסקי’ במוסקבה לכבוד ‘חג הגאולה – י”ט כסלו’, לציון 205 שנה לצאתו לחרות של בעל התניא והשו”ע, ומייסד חסידות חב”ד, ממאסרו בעיר פטרבורג.

רוסיה, שידעה 70 שנות קומוניזם ומלחמה למחיקת כל דבר של קדושה, יודעת בשנים אלו פריחה אדירה של תורה על-ידי מאות שלוחי האדמו”ר מליובאוויטש זצ”ל, כאשר במוסקבה לבד פועלים למעלה ממאה שלוחים, תחת הנהגתו של רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר, ובתי חב”ד וקהילות יהודיות נפתחות בזו אחר זה בשכונות שונות במוסקבה הבירה.

החג מצוין מדי שנה באירוע מושקע ומיוחד. את המעמד הנחה הרב ברוך גורין, ובמהלכו הוצגה פעילות הקהילות וסיפורם של אישים שונים שהתקרבו לתורה ומצוות בזכות לימוד חסידות. הקהל הרב ישב במשך שעות ארוכות בתכונית מסודרת ומכובדת, אותה הכינו הגבאים בבית הכנסת המרכזי “מארינה רושצ’ה”, כמדי שנה בשנה.

את האירוע פתח מנכ”ל המרכז היהודי “מארינה רושצ’ה”, העומד גם בראש בתי חב”ד במוסקבה, השליח הרב מרדכי אברהם ויסברג, שהציג את 32 בתי חב”ד והקהילות בעיר.

פרקי תהלים עם הציבור נאמרו על-ידי ‘הצדיק מלנינגרד’ הרב יצחק קוגן, והנגיד ר’ דוד אמינוב.

את המשא המרכזי נשא רבה הראשי של רוסיה, אשר הדגיש את הראייה החסידית לגלות השגחה פרטית בכל פרט ופרט, תוך שילוב של מקורות חז”ל וחסידות, ובתיבול סיפורים מפעימים.

לאחר מכן, נשא דברים הרב אלכסנדר ברדה, נשיא איגוד הקהילות ברוסיה, שדיבר על הצורך בהתפתחות ופתיחת בתי חב״ד נוספים במוסקבה, ובדברים מרתקים המשיכו ר’ אלכסנדר לבדב, האחים המוזיקאים לבית משפחת בריל, ואישיים נוספים שסיפרו כיצד בזכות לימוד חסידות, השתנו חייהם לטובה בקיום תורה ומצוות.

חמישה בכורים שהתקרבו בחודשים האחרונים ליהדות, וחלקם אף נימולו לפני מספר ימים, נפדו על ידי הצדיק הרב יצחק הכהן קוגן.

במהלך האירוע קם אחד מתומכי הקהילה, והכריז בהתרגשות על תרומתו לפתיחת בית חב״ד ה-33 במספר, בשכונת מגורים חדשה בפרבר העיר מוסקבה.

בברכת המזון כובד ידיד הקהילה הנגיד דוד רוזנסון.

לאחר שעה ארוכה של ריקודי שמחה בשירה וזמרה של מקהלת ‘מלכות’, ובנעימותיו של הזמר החסידי יוני שלמה לקול צלילי תזמורת ‘פייער’, התיישב הקהל להתוועדות חסידית ארוכה עד לשעות הקטנות של הלילה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות