ליברמן חגג ש’חוק המרכולים’ נדחה: שמחתי שלקואליציה אין רוב בלעדי

ההצבעה על 'חוק המרכולים', שהייתה אמורה להתקיים היום נדחתה • ליברמן: "אם יהיו בחירות מוקדמות זו תהיה אחריות של המפלגות החרדיות" • דרעי בבוקר: "בבקשה, בואו נקיים ויכוח מכובד, מאסנו כולנו בשנאה ובפירוד, כי אחים אנחנו!"
אריה ריבקינד
ט"ז כסלו התשע"ח / 04.12.2017 17:27

ההצבעה על ‘חוק המרכולים’ לא תתקיים היום (שני), לאחר שהתברר כי אין לקואליציה רוב.

במהלך ישיבת סיעת ‘ישראל ביתנו’ בכנסת אמר אביגדור ליברמן: “שמחתי לראות שלקואליציה אין בלעדינו רוב ולכן נדחתה ההצבעה למועד אחר. אני מקווה שגם במועד הבא נצליח לעצור את החקיקה הזו, שהיא הפרה בוטה של הסטטוס קוו”.

ליברמן טען כי בקידום חוק המרכולים מפירים את ההסכם הקואליציוני עם מפלגתו בנושאי דת ומדינה. “קידום החוק הוא הפרה בוטה של ההסכם הקואליציוני”, אמר. לכן, לדבריו, “הודענו שנצביע בניגוד למשמעת הקואליציונית”.

עם זאת הוא הבהיר: “אין לנו עניין ליצור משבר. אנחנו לא נפרוש מהממשלה כי אנחנו לא חושבים שנכון לגרור את המדינה לבחירות מוקדמות במצב הביטחוני הרגיש”.

ליברמן הפנה את החיצים כלפי הנציגים החרדים: “אם יהיו בחירות מוקדמות זו תהיה אחריות של המפלגות החרדיות שיצאו בשורת יוזמות חד-צדדיות, דבר שיכול לסכן את הממשלה”.

כמה שעות קודם לכן צייץ שר הפנים אריה דרעי: “היום עולה חוק המרכולים, שנועד לשמור על הסטטוס קוו הקיים מאז קום המדינה. אני מציע לחברי באופוזיציה, בואו ננסה פעם אחרת: נתווכח, נצעק, אבל בכבוד, בלי הסתה ובלי להכפיש. בבקשה, בואו נקיים ויכוח מכובד, מאסנו כולנו בשנאה ובפירוד, כי אחים אנחנו!”

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות