“מדוע הם לא נעצרו?” ערבים תקפו יהודים עם סלעים ליד הכפר קוצרא

פורעים ערבים מהכפר קוצרא בשומרון יידו אבנים וסלעים לעבר יהודים מתנועת 'עוצמה יהודית' שהגיעו לטייל באזור צה"ל: "מוכרת טענה על פציעת פלסטיני אשר פונה לקבלת טיפול רפואי, הנושא יתוחקר"
חיים טוויל
ט"ז כסלו התשע"ח / 04.12.2017 12:57

עשרות ערבים תושבי הכפר קוצרא בשומרון יידו היום (שני) אבנים וסלעים לעבר פעילי תנועת ‘עוצמה יהודית’, שהגיעו לטייל סמוך לכפר.

כוחות צה”ל ומשמר הגבול שהוקפצו לאזור ירו באוויר והרחיקו את המתפרעים הערבים.

פעילי הימין הגיעו למקום במחאה על ניסיון הלינץ’ שאירע במקום ביום חמישי האחרון, כאשר ערבים מקוצרא ידו אבנים וסלעים לעבר קבוצת ילדים שערכה טיול בר מצווה ועברה בסמוך לכפר.

תושבים מהכפר קוצרא מדווחים על פלסטיני שנפצע באורח קשה בעימותים עם הפעילים.

מדובר צה”ל נמסר: “התפתחה הפרת סדר אלימה של כ-50 פלסטינים באזור קוצרא שבמרחב החטיבה המרחבית ‘שומרון’. הפלסטינים מיידים אבנים ומשליכים צמיגים בוערים לעבר כוחות הבטחון.

“כוחות צה״ל, מג״ב ומשטרת ישראל פועלים לפיזור ההתקהלות. מוכרת טענה על פציעת פלסטיני אשר פונה לקבלת טיפול רפואי, הנושא יתוחקר”.

עוד נאמר בהודעת דובר צה”ל: “צה״ל הכריז שטח צבאי סגור משיקולים מבצעיים סמוך ליישוב מגדלים. באיזור מתקיימת כעת התקהלות של מתיישבים. כל פעילות בשטח האמור מחייבת אישור צה״ל”.

אנשי ‘עוצמה יהודית’ מתחו ביקורת על תפקוד הצבא והמשטרה בעת הסיור סמוך למגדלים. “מדוע עשרות ערבים שידו סלעים לעבר יהודים לא נעצרו?”, שואלים פעילי התנועה. “מדובר באוזלת יד”.

פעיל הימין ברוך מרזל: “העובדה שעד היום הצבא והמשטרה עסוקים רק בלהרגיע את היהודים ולא היו מעצרים מאסיביים בכפר קוצרא הביאה את הפורעים הערבים לצאת שוב ולתקוף בסלעים ובצמיגים בוערים את המטיילים מעוצמה יהודית. חבל שהצבא לא מתפקד ואני מצפה מהחיילים לפתוח באש כלפי הפורעים”.

יו”ר תנועת עוצמה יהודית ד”ר מיכאל בן ארי “הכניעה של מערכת הביטחון בפני פורעי קוצרא קיבלה היום מסר חד משמעי: ישראל צריכה עוצמה יהודית, צריך לעצור את הפורעים, לעצור את הרוצחים ולא את המותקפים. אם נשלים אם ‘יודן ריין’ ברחבי ארצנו נובס גם בבתים, גם בתחנת האוטובוס מול הקניון בערד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות