מקלב דורש דיון: איך שוטר יתן קנס למי שיורידו את העיניים מהכביש?

אריה ריבקינד
|
ט"ז כסלו התשע"ח / 03.12.2017 23:23
הודעת המשטרה כי תחל לקנוס נהגים שאינם מישרים את מבטם אל הכביש – הקפיצה את ח”כ אורי מקלב: “יגרור הטלת דוחות רבים על בסיס התרשמות אזוטרית של שוטר, בלא מתן האפשרות להתמודד עניינית”

ח”כ אורי מקלב פנה ליו”ר הכנסת בדרישה לקיים דיון מהיר בוועדת הפנים של הכנסת בנושא הטלת דוחות תנועה על ידי משטרת ישראל – בלא קביעת פרמטרים מקצועיים.

זאת, בעקבות הודעת המשטרה כי תחל לאכוף ולקנוס נהגים אשר אינם מישרים את מבטם אל הכביש.

בהנחית המשטרה החדשה נכתב: “שוטר המבחין בנהג שרכבו בתנועה ואשר ראשו מוטה מטה וניכר כי מבטו אינו מופנה לדרך וכי הוא מתעסק בעניין שאיננו חלק מפעולת הנהיגה – ירשום לנהג דו”ח בגין נהיגה בחוסר זהירות. הקנס: 500 שקלים ו-6 נקודות”.

ח”כ  מקלב פנה לנשיאות הכנסת בדרישה לדון בנושא זה, בכדי להבין אלו כללים ממשיים, לפיהם ניתן יהיה לבוחן באופן ענייני ומעשי הוראה זו.

במכתבו כתב מקלב, כי בימים אלו פרסמה משטרת ישראל הנחיה בה נדרשים השוטרים לבצע אכיפה מוגברת ולהטיל קנסות על ציבור הנהגים בגין הסטת המבט מן הכביש, בלא הצורך להוכיח את מהות העבירה או התייחסות ממשית לנתינת הדו”ח.

עניין זה, כתב מקלב, מצטרף להחלטת משטרת התנועה לאחרונה להעניק מיקוד בנתינת דוחות לנהגים אשר משתהים בנסיעתם בנתיב השמאלי ואינם נוהגים בנתיב הימני במסלול הנסיעה, כנדרש.

מקלב מוסיף, כי אין חולק שיש לבצע אכיפה מהותית מול אלו אשר אינם נוהגים כחוק, זאת על מנת לשמור את שלומם וביטחונם של ציבור הנוסעים בכביש, אך יחד עם הנחיות אלו, לא ניתנו כללים ממשיים אשר ניתן לבוחנם באופן ענייני ומעשי, מה שבסופו של עניין יגרור הטלת דוחות רבים על בסיס התרשמות אזוטרית של שוטר, בלא מתן האפשרות לציבור הנהגים להתמודד עניינית עם טענות אלו ואחרות כלפיהם.

“בסופו של עניין הכרעות רבות בקנסות אלו יובאו להחלטת בתי המשפט, שגם כך קורסים מן הנטל הקיים”, כתב מקלב. “לאור זאת מן הראוי שוועדת הפנים תקיים דיון מקיף בנושא חשוב זה, עם כלל הגורמים הרלוונטיים”.