“הגענו דקות לפני שהפך למאכולת אש”: כך ניצל ביכנ”ס במבשרת ציון

לוחמי האש הוזעקו על ידי עוברי אורח שהבחינו בעשן המיתמר מבית כנסת הגדול 'כתר ציון' שבמבשרת ציון • מפקד צוות שפעל בשריפה "בזכות הערנות של האזרחים פרצנו את המבנה הסגור, וכיבינו את השריפה עוד בראשיתה"
חיים טוויל
ט"ו כסלו התשע"ח / 03.12.2017 18:29

בזכות פעילות מהירה של לוחמי האש, נמנעה שריפה של בית כנסת במבשרת ציון: היום (ראשון)  בשעה 16:25 בערך, התקבלה דיווח בחדר המבצעים של תחנה אזורית בית שמש, על עשן המיתמר מבית כנסת הגדול ‘כתר ציון’, הממוקם  ברחוב שביל האילנות שבמבשרת ציון.

למקום הוזנקו והגיעו תוך זמן קצר מאוד, שלושה צוותי כיבוי מתחנות מבשרת ציון ובית שמש, שהבחינו בשריפה המתפתחת בבית הכנסת.

לוחמי האש פרצו למקום, השתלטו על השריפה במהירות, ומנעו מהאש לשרוף כליל את בית הכנסת. כתוצאה מהשריפה והעשן, נזק קל נגרם למבנה ולמספר תשמישי קדושה.

בכבאות והצלה בית שמש, נפתחה חקירה לבירור נסיבות האירוע.

רס”ר אייל לוי מפקד צוות שפעל בשריפה: “דווח לנו על שריפה בבית כנסת ברחוב שביל האילנות בצד המערבי של מבשרת ציון. הגענו תוך זמן קצר ביותר למקום וראינו עשן יוצא מבית הכנסת. פרצנו את המבנה הסגור, כיבינו את השריפה עוד בראשיתה, דקות לפני שבית הכנסת היה הופך למאכולת אש”.

הוא הוסיף: “אני שמח שבזכות הערנות של האזרחים במקום והמקצועיות של לוחמי האש הצלחנו להגיע במהירות לבית הכנסת, למנוע נזק כבד לבית הכנסת, לרוב תשמישי הקדושה – ולקהילה המקומית שמתפללת בבית הכנסת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות