מעצר ראש העיר ראשל”צ הוארך ב5 ימים; אשת ח”כ בכיר – למעצר בית

פרשת השחיתות בעיריית ראשון לציון: ראש העיר דב צור נחקר בחשד ללקיחת שוחד • המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של צור ב-8 ימים אך בית המשפט הסכים ל-5 • בין הנחקרים גם יו"ר הקואליציה דוד ביטן‎
חיים טוויל
ט"ו כסלו התשע"ח / 03.12.2017 17:43

ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, הוא הבכיר בעירייה שנעצר הבוקר (ראשון) במסגרת ‘פרשה 1803’. בפרשה נחקרו היום מלבד צור 16 חשודים נוספים בהם בכירי עירייה, בכיר בארגון פשע ושני יועצים פרלמנטריים.

צור חשוד בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים.

המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של צור ב-8 ימים, אך בית המשפט הסכים לחמישה ימים בלבד.

בית המשפט קבע בהחלטתו כי קיים חשש כבד לשיבוש הליכי חקירה מצידו של צור, וכי תשובותיו לשאלות החוקרים אינן עולות בקנה אחד עם חומרי החקירה. מאידך, קבע השופט, מדובר בראש עיר מכהן ללא עבר פלילי, וכי אין לחרוץ גורלות.

גם המשנה לראש העירייה אייל מושייב הוארך ב-5 ימים. גם מעצרו של קבלן שנחקר בחשד למתן שוחד, הוארך ב-3 ימים. איש עסקים נוסף שנחשב חשוד מרכזי בפרשה, נעצר ל-12 ימים.

מעצרו של קבלן בנייה החשוד, בין היתר, במתן שוחד, הוארך בהסכמה ב-3 ימים. במקביל, החשוד אושפז בבית החולים לאחר שחש ברע. בנוסף, איש עסקים שהוגדר אחד החשודים המרכזיים בפרשה, הוארך ב-12 ימים.

גם יו”ר הקואליציה ח”כ דוד ביטן נחקר הבוקר כחלק מהפרשה. ביטן חשוד בעבירות של קבלת שוחד והלבנת הון ובכך שסייע להטות מכרז לבן של מקורבו – תמורת כיסוי חובותיו האישיים.

בחדשות 2 דווח, כי אשת חבר הכנסת הבכיר מהליכוד, שנעצרה בפרשה, שוחררה למעצר בית למשך חמישה ימים. בתום חקירה של 10 שעות בלהב 433 הוחלט לא להביא אותה לבית משפט והיא תשהה בבית אחותה.

כבר במהלך החקירה הודלף כי האישה נשאלה על ידי החוקרים מי הפקיד יותר מ-2 מיליון שקל בחשבונה הפרטי. תשובתה הייתה: “אין לי מושג”. בשלב מסוים החקירה הופסקה לזמן מה, עד שהחוקרים נכנסו והטיחו בה עוד חומרים עם מסמכים שנאספו ברשות המסים ומחשבונה.

עורך דינה חוגי צדוק אמר לחדשות 2: “אנחנו שמחים שהחוקרים הבינו שמרשתי לא תשבש את החקירה. היא שיתפה פעולה. החשדות שהיא הלבינה הון במיליוני שקלים הם נטולי ביסוס. כל המעצר הזה בא להפעיל לחץ על בעלה ובכל מקרה אנחנו שמחים שהיא חוזרת למעצר בית”.

מ המשטרה נמסר כי המעצרים בוצעו בתום חקירה סמויה שארכה כשנה וחצי נגד גורמי פשיעה והפכה לאחרונה גלויה.

במהלך החקירה זוהו לכאורה קשרים בין גורמים פליליים לבעלי תפקידים, בהם בכירים, בשלטון המקומי, המוניציפלי והארצי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות