דוד ביטן נחקר ביחידת להב 433; המשטרה עיכבה 17 בני אדם בפרשה

17 חשודים, בהם בכירים מעיריית ראשל"צ, בכיר בארגון פשע ושני עוזרים פרלמנטרים עוכבו לחקירה שבמרכזה חשד לקשרים בין גורמים פליליים לבעלי תפקידים • יו"ר הקואליציה הגיע ללהב 433 - ונחקר בחשד למעורבות בפרשה • ח"כ דוד אמסלם: "מישהו מנסה לטרפד את חוק ההמלצות‎"
חיים טוויל
ט"ו כסלו התשע"ח / 03.12.2017 10:07

יו”ר הקואליציה נחקר: המשטרה עצרה הבוקר (ראשון) 17 בני אדם, בהם בכירים בעיריית ראשון לציון – במסגרת חקירת פרשת חשד לשחיתות בשלטון המקומי.

בין החשודים, שהועברו לחקירה בלהב 433, בכירים מאוד בעירייה, שני עוזרים פרלמנטרים בכנסת, קבלנים ואנשי עסקים, ובכיר בארגון פשע מוכר.

יו”ר הקואליציה, ח”כ דוד ביטן, הגיע גם הוא למשרדי יחידה להב 433 של המשטרה בלוד, שם הוא נחקר במסגרת הפרשה. ביטן חשוד בעבירות של שוחד, מרמה, הפרת אמונים ורישום כוזב במסמכי תאגיד.

בראיון לערוץ 2 אמש אמר יו”ר הקואליציה כי מדובר בעיתוי בעייתי, המלמד על מגמתיות בקיומה של החקירה. “העיתוי הוא לא בסדר, לדעתי יש פה שימוש לרעה בסמכות”, אמר ביטן. “הרי אמרו שהעיתוי של חוק ההמלצות הוא לא בסדר, ועכשיו משתמשים בזה באותה מידה. אז יש פה מוסר כפול משום שהעיתוי של זה גם לא בסדר”.

בדברים אלה רמז ביטן למגמה המבקשת לסכל את החקיקה אותה מקדמים הוא וחבר הכנסת דוד אמסלם.

במשטרה, מנגד, אומרים כי המעצרים בוצעו בתום חקירה סמויה המכונה “תיק 1803”, שארכה כשנה, נגד גורמי פשיעה והפכה לאחרונה גלויה.

במהלך החקירה זוהו לכאורה קשרים בין גורמים פליליים לבעלי תפקידים, בהם בכירים, בשלטון המקומי, המוניציפלי והארצי.

ההערכה היא שביטן ייחקר גם על החשדות שעלו נגדו בעבר, וגם במסגרת הפרשה החדשה שנחשפה הבוקר. החקירה בשלב זה מתמקדת בחשד לקבלת טובות הנאה מצד בכירים בעירייה בתמורה לקידום ענייניהם של אנשי עסקים.

ח”כ דוד אמסלם הגיב כי המשטרה זימנה את חבר סיעתו, יו”ר הקואליציה דוד ביטן לחקירה – בניסיון להפיל את חוק ההמלצות.

“מה שקורה כאן זה דבר חמור מאוד. יש כאן צבא עצום שכולל את כל המערכות הפוליטיות והתקשורתיות להפיל את ראש הממשלה בנימין נתניהו.

“משטרת ישראל צריכה לחקור כל תלונה וכל דבר שמגיע אליה, אבל מה היה קורה אם היו חוקרים את ח”כ ביטן עוד יומיים, מישהו כאן מנסה לטרפד את החקיקה”.

גם השר זאב אלקין תקף הבוקר את ההחלטה. “אני חושב שהיה נכון להמתין שבוע, אפילו שנה היה אפשר”, אמר השר בריאיון לגלי צה”ל. “אני מתייחס בכבוד גדול למשטרת ישראל ולא מעלה את האפשרות הזאת על הדעת. אני אומר שהתזמון והניהול של הדברים בעייתי, מישהו במשטרה צריך לחשוב. אני חושב שבסיטואציה הזו היה צריך להקדים או לדחות את החקירה”.

“המשטרה היא גוף חשוב ויקר לכולם, אין פה באמת פוליטיקה, אין ימין ואין שמאל ואמון הציבור בגוף הזה מאוד מאוד חשוב”, הוסיף. “צריך לשנות דברים מסוימים אבל בסופו של דבר כולנו, כל מי שרוצה לחיות במדינה מתוקנת, רוצה שיהיה אמון של הציבור במשטרה, שתהיה חזקה ותעשה את העבודה שלה.

“למיטה זיכרוני, וככה נהוג במדינה בזמן האחרון וגם בחוק, לא מפרסמים את שמו של מי שזומן לחקירה במשך 48 שעות. למה כולנו יודעים באופן רשמי שחבר הכנסת ביטן ייחקר היום?”

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות