תכניות הבניה במזרח גוש דן נכנסות להילוך גבוה • בשורת העיר החדשה בשומרון: גם הציבור החרדי ירוויח

העיר החדשה בשומרון שהוכרזה השבוע על ידי משרד הפנים מאיצה את תכניות הבניה הגדולות של שר השיכון במזרח גוש דן • האוצר צפוי להשקיע מיליוני שקלים גם בסלילת כבישים חדשים ודרכי גישה • המרוויחה הגדולה: העיר החרדית החדשה "דורות עילית" הסמוכה לעיר זו, שתהנה מפריצת דרך משמעותית
שייע קליין
י"ג כסלו התשע"ח / 01.12.2017 13:18

ועדה מיוחדת של משרד הפנים המליצה השבוע על הקמת עיר חדשה במערב השומרון, במסגרת איחוד ארבעה רשויות ובנייה נוספת במקום.

לפי הפרסום, שר הפנים אריה דרעי עתיד לאשר את התכנית וגם משרד האוצר צפוי להירתם ולהשקיע יותר מ-100 מיליון שקלים, כדי לאפשר לעיר החדשה לצמוח במהירות המתבקשת.

מדובר בבשורה היסטורית של ממש, לנוכח העובדה שמזה 20 שנה לא הוקמה עיר חדשה בשומרון.

מהלך זה מסמן את מערב השומרון הנושק לגוש דן כאזור החם ביותר מבחינת עתודות הבניה, ומצטרף לתכנית הגדולה של שר השיכון יואב גלנט שהוצגה לפני כמה חודשים בוועדת הפנים של הכנסת, כתשובה למצוקת הדיור בגוש דן ומחירי הדיור הגבוהים בו.

לפי התכנית של גלנט, תתבצע תוכנית בנייה מאסיבית במזרח גוש דן שתכלול כ־67 אלף דירות, שבהן צפויים להתגורר לא פחות מ־340 אלף איש.

“בנייה ברכסים המערביים של השומרון היא צורך ביטחוני אסטרטגי ותסייע מאוד לפתרון בעיות הדיור במרכז הארץ”, אמר גלנט.

יצוין, כי המרוויחה הגדולה מבשורת העיר החדשה בשומרון היא “דורות עילית” – העיר החרדית החדשה במזרח גוש דן, הנמצאת בשלבי תכנון וסמוכה מאד לעיר החדשה שהוכרזה השבוע על ידי משרד הפנים. הכבישים ודרכי הגישה שהממשלה צפויה להשקיע בעיר זו חולפים סמוך לדורות עילית, ולמעשה פורצים את הדרך להקמתה.

דורות עילית היושבת על קרקעות פרטיות, זכתה לאישור הממשלה כבר לפני 25 להפשרת השטח והקמת יישוב במקום וזוכה כיום לתמיכה נלהבת על ידי ראש המועצה המקומית וגורמים חרדיים.

גורמים מעריכים, כי ההחלטה שהתקבלה השבוע על הקמת העיר החדשה בשומרון, תאיץ גם את הקמת העיר החרדית “דורות עילית”, הצפויה אף היא לתת מענה הולם למצוקת הדיור החרדית במרכז הארץ.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות