צה”ל תוקף בעזה: הפצמ”רים – “תגובת הג’יהאד לפיצוץ המנהרה”

בצה"ל מעריכים: מתקפת פצצות המרגמה על מוצב צה"ל בגבול עזה היה ה'נקמה' של הג'יהאד האסלאמי על הפצצת המנהרה לפני חודש • תקיפות חיל האוויר על עמדות ארגוני טרור ברצועה נמשכות • בצה"ל מבהירים: "מדובר בפיגוע חמור. יודעים מי הם האחראים לירי ברמת השם שלהם"
חיים טוויל
י"ב כסלו התשע"ח / 30.11.2017 17:28

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו אחר הצהרים (חמישי) שני מוצבים של ארגוני טרור במרכז רצועת עזה. התקיפה באה לאחר שקודם לכן מטוסי חיל האוויר וטנקים תקפו ארבע עמדות השייכות לחמאס והג’יהאד האיסלאמי.

לפי דובר צה”ל, “התקיפה בוצעה בתגובה לירי תלול המסלול שבוצע מוקדם יותר היום לעבר מוצב צבאי בצפון רצועת עזה”.

דובר צה”ל רונן מנליס אמר מוקדם יותר היום כי ההערכה היא שירי הפצמ”רים שבוצע לעבר כוחות הביטחון, הוא תגובתו של ארגון הטרור הג’יהאד האסלאמי לפיצוץ המנהרה בסוף החודש שעבר.

תא”ל מנליס סיפר כי בצה”ל יודעים מי הם האחראים לירי ברמת השם שלהם, ושיוכם לג’יהאד האסלאמי. למרות זאת, את האחריות על הירי הוא הטיל על ארגון החמאס.

דובר צה”ל תא”ל מנליס אמר בתדרוך לכתבים צבאיים: “מדובר בפיגוע חמור של הג’יהאד האיסלאמי שבו נורו 10-12 פצצות מרגמה לעבר מוצב צבאי בצפון הרצועה, שבו יש גם עבודות להקמת הגדר. התגובה הראשונית של צה”ל היתה ירי לעבר ארבע מטרות. שתיים של הג’יהאד ושתיים של החמאס”.

מנליס הדגיש כי הירי מהרצועה לא כוון כלל לעבר מטרות אזרחיות.

לאחר הערכת מצב שהתבצעה במקום הנחה הרמטכ”ל את התושבים לחזור לשגרה. עם זאת צה”ל ממשיך לעקוב אחר הפעילות מן הצד השני של הגדר.

בניגוד להודעת דובר צה”ל, הזרוע הצבאית של חמאס לקחה אחריות על הירי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות