היעד הבא של ליצמן: מקדם חקיקה שתאסור לתת מענק לעובדים בשבת

חבר הכנסת שהתפטר מתפקידו כשר הבריאות על רקע בודות הרכבת בשבת, יוזם הצעת חוק למניעת תוספת שכר לעובדי חברות ממשלתיות שעובדים בשבת • כיום זכאים עובדים יהודים לתוספת בשכרם
אריה ריבקינד
י"ב כסלו התשע"ח / 29.11.2017 23:01

חבר הכנסת יעקב ליצמן, שהתפטר ביום ראשון מתפקידו כשר הבריאות, מקדם הצעת חוק למניעת תוספת שכר לעובדי חברות ממשלתיות שעובדים בשבת. כך דווח היום (רביעי) בחדשות הערב בכאן 11.

כיום זכאים עובדים יהודים במגזר הציבורי והפרטי שעובדים ביום המנוחה לתוספת בשכרם.

ליצמן התפטר השבוע מתפקידו כשר הבריאות בעקבות משבר עבודות הרכבת בשבת.

המשבר הסתיים לאחר שבפגישה שהתקיימה ביום ראשון בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לראשי המפלגות החרדיות, הגיעו הצדדים לפשרה שתפתור את משבר הפוליטי.

על פי הסיכום, יחוקק חוק שישמר את הסטטוס-קוו בכל הארץ – תנועת הרכבות בימי חול לא תיפגע, המרכולים בתל אביב לא ייסגרו, ויתאפשר להמשיך ולשחק את משחקי ליגת העל בכדורגל בשבת.

עוד הוחלט לאמץ את הצעת שר התחבורה לאפשר לשר העבודה והרווחה להתחשב בשורה של שיקולים ובהם שיקולי בטיחות, מסורת ישראל, רווחת העובד, מידת הפגיעה במרחב הציבורי וכדומה – בבואו לאשר ביצוע עבודות בשבת.

הצדדים סיכמו גם לחוקק מחדש חוק המאפשר לסגן שר לקבל סמכויות ניהוליות של משרד ממשלתי, כך שליצמן יוכל לשמור את סמכויות שר הבריאות, בלי לקבל על עצמו את האחריות המיניסטריאלית.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לאחר הפגישה: “הממשלה בראשות הליכוד היא הממשלה הטובה ביותר למדינת ישראל. הקואליציה חזקה ויציבה. נמשיך לעבוד יחד למען אזרחי ישראל”.

עם זאת,  שר הבריאות היוצא ח”כ יעקב ליצמן הבהיר: “לא אסכים לדון בשום חוק בנושא סגן שר, כל עוד לא יאושרו חוקי השבת: המרכולים ושעות עבודה ומנוחה, כפי דרישת ראשי הסיעות החרדיות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות