מוזס נגד השיכון: דירות להשכרה? קודם חדלו לגבות דמי פיתוח יקרים

ח"כ אליעזר מזס בדיון על חוק עידוד בנייה להשכרה: "כל עוד לא יוזלו מחירי הפיתוח, לא יועיל לחוקק חוק. מחירי הפיתוח הגבוהים הופכים כל פרויקט לבלתי כדאי" • "אתם יודעים למה מאות משפחות ממתינות לאיכלוס? כי משרד השיכון טרם השלים את פיתוח האזור"

אריה ריבקינד
י' כסלו התשע"ח / 28.11.2017 15:22

ועדת הכספים של הכנסת קיימה היום (שלישי)  דיון על חוק עידוד בניית דירות להשכרה.

יו”ר סיעת יהדות התורה ח”כ אליעזר מוזס שהשתתף בדיון, טען כי החוק לא יועיל – כל עוד לא תטופל עד שורשה בעיית גובה דמי הפיתוח הנגבים על ידי משרד השיכון לכל פרויקט בניה.

“יושב כאן ידידי ח”כ רועי פולקמן. גם הוא השתכנע שהמקום היחידי שאני ושכמותי מהציבור החרדי יכולים להתגורר בהם הוא העיר בית שמש. רק שם ראש העיר קולט אותנו בברכה. שאר ראשי הערים מדירים את הציבור החרדי – כמו ראש העין שם בונים אלפי יחידות דיור ואף אחת מהן איננה מיועדת לציבור החרדי, אין שם סוכה, מטבח מותאם או בית כנסת.

“בבית שמש ניסינו לקדם פרויקט לדיור להשכרה. יצאנו לסיור עם כל הנוגעים בדבר: אני יחד עם ח”כ רועי פולקמן, נציגי משרד האוצר, השיכון, מטה הדיור, עוזי לוי מחברת דירה להשכרה ועוד. אותרה קרקע, העירייה נתנה הסכמתה, התחלנו להתקדם. ואז התברר שמחירי הפיתוח לפרויקט כזה בבית שמש גבוהים במיוחד ועומדים על 300,000 שקלים ליחידת דיור – דבר ההופך את הפרויקט לבלתי ישים ובלתי כדאי לשום יזם”.

מוזס אמר בציניות: “הפיתוח הרי צריך לכסות את כביש 38 ואת כל מערכת הכבישים באזור…”

לדבריו, באזור ג2 בבית שמש עומדות מאות דירות ללא אכלוס כי אין טופס 4 ודווקא בגלל אי סיום עבודות פיתוח, למרות שנגבים בגינם מחירי עתק.

“אתם יודעים למה מאות משפחות ממתינות לאיכלוס? כי משרד השיכון טרם השלים את פיתוח האזור. התושבים המסכנים נופלים בין הכיסאות, ממשיכים לשלם כל חודש שכירות יקרה על דירה זמנית, וממתינים שמשרד השיכון, שגובה דמי פיתוח יקרים כל כך, יועיל בטובו לסיים את העבודה!

“אם עלות הפיתוח בפרויקט דיור להשכרה גבוהים כל כך, מה יועילו כל החוקים לעידוד בנייה להשכרה? הרי העלות גבוהה כל כך שאין זה משתלם? צריך לפני הכל, לפני החקיקה, לטפל בנושא הפיתוח, להוזיל אותו, ואולי רק אז ניתן יהיה להפוך פרויקטים כאלה למעשיים והגיוניים”.

מוזס הוסיף: “אילו משרד השיכון היה מוציא את ביצוע הפיתוח למספר חברות, כדי לעודד תחרות, ניתן היה להוזיל מאוד את מחירי הפיתוח ולהפוך את החוק ואת פרויקט הדיור להשכרה ליעיל וישים. אחרת אין בו טעם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות