איך לבחור סיר בישול? למה צריך לשים לב? • הנה כמה טיפים חשובים

תמי גיל • צילומים: עדי קראוס
|
י"א כסלו התשע"ח / 29.11.2017 19:16
רובנו משקיעים מאות שקלים בסיר בישול שישרת אותנו נאמנה לטווח ארוך • אך מה צריך לדעת כשבוחרים סיר? • עדי דנון, מנכ”ל חברת PALDINOX המייבאת את מותג הסירים קוצ’ינה מיה, מסביר

התאמת הסיר לצרכי הבישול – הגדירו לעצמכם אילו כלי בישול אתם צריכים. אם אתם נוהגים לבשל ארוחות משפחתיות גדולות לעיתים קרובות, מומלץ לרכוש סירים גדולים, אך אם אתם מבשלים לאדם אחד או שניים, כלי בישול בגודל בינוני או קטן יספיק בהחלט.

אם אתם אוהבים מזון צלוי, אז כדאי לרכוש פלטת גריל בריאותית, ולמי שאוהב לבשל תבשילי דגים או ממולאים, הסוטאז` יהווה כלי בישול אידיאלי.

מרכיבי הסיר– יש להקפיד שכלי הבישול אינם מכילים חומרים מזיקים או מתכות כבדות, עופרת, קדמיום ו-FFOA, שעלולים לזלוג למזון.

בשוק קיימים סירים מחומרים שונים, ויש לוודא כי כלי הבישול מצופה בציפוי איכותי, חזק ועמיד. מומלץ לבחור בכלי בישול עם 3 ציפויים לפחות להבטחת כלי בישול עמיד ובריא.

כמו כן, כדאי לבחור בכלי בישול עם ציפוי NON-STICK אשר מאפשר בישול בריא ומופחת בשמן, ללא הידבקויות של המזון לדפנות הכלי.

1

התאמה לסוג הכיריים – חשוב לוודא שהסיר שברצונכם לרכוש, מתאים לסוג הכיריים בבית. תחתית אינדוקציה מתאימה לכל סוגי הכיריים, אך לא להפך. לעיתים קרובות, סירים פשוטים אינם מתאימים לכיריים העובדים בטכנולוגיית אינדוקציה, וחשוב לבדוק את התאמת הסיר טרם הקניה.

עמידות לאורך זמן – מומלץ לבחור בסירים חזקים ועמידים, אשר ישרתו אתכם לאורך זמן ויהיו עמידים בפני שחיקה. סירים בציפויי טיטניום למשל, חומר החזק יותר מפלדה ובעל עמידות גבוהה, יבטיח ליהנות מכלי הבישול במשך שנים רבות.

בבואכם לבחור את סיר הבישול האידיאלי, כדאי גם לבחור בסיר קל לניקוי, שבעת הצורך גם ניתן להדיחו במדיח הכלים.

יש היום פתרונות כמעט להכל, ניתן אפילו למצוא סירים שניתן להכניס לתנור ולחמם בטמפרטורה גבוהה, מה שמאפשר גמישות ובישול מגוון של מאכלים.

כמו כן, חשוב לרכוש סיר ממותג איכותי, העומד מאחורי כלי הבישול שלו ומעניק אחריות וחלפים בעת הצורך.

2

להשיג ברשתות ובחנויות כלי הבית הנבחרות