כחלון התפשר: המשטרה לא תפרסם יותר המלצות – גם לא בתיקי נתניהו

לפי מתווה הפשרה בין הליכוד לכחלון בחוק ההמלצות: למשטרה אסור יהיה לפרסם המלצות בתיקים, כולל אלה של נתניהו • בתיקים עם פרקליט מלווה, היועץ המשפטי יוכל לבקש המלצה אך היא לא תפורסם
אריה ריבקינד
ט' כסלו התשע"ח / 27.11.2017 14:09

הפשרה שהושגה בין מפלגת כולנו לליכוד: לפי ‘חוק ההמלצות’ המתוקן המשטרה  תגיש את מסקנותיה לגבי העמדה לדין בתום כל חקירה, אך לא תוכל לפרסם את חוות דעתה, גם בתיקי ראש הממשלה 1000 ו-2000.  לצד זאת, בתיקים עם פרקליט מלווה היועץ המשפטי לממשלה יוכל לפנות ולבקש המלצה, כדי לגבש חוות דעת אך היא לא תפורסם.

“דנו בנושא הזה במשך שעות”, אמר ח”כ דודי אמסלם בוועדת הפנים. “אני פתוח לשינויים, ושינינו את החוק משמעותית. החוק יעסוק רק בנושא הפרסום של המלצות המשטרה, זו תכליתו ולשם כיוונתי. למשטרה מותר להמליץ, אבל אסור לה לפרסם את ההמלצה”.

החוק אושר בוועדת הפנים ברוב של 9 מול 6 מתנגדים, והיום תובא הצעת החוק לקריאה ראשונה במליאת הכנסת.

ח”כ מיקי רוזנטל מהמחנה הציוני מתח ביקורת קשה נגד החוק בדיון בוועדת הפנים ואמר: “כל מהותו של חוק ההמלצות הוא הגנה על ראש הממשלה ושיבוש החקירות נגדו. החוק הזה נתפר בדיוק למידותיו. כל השאר זה שקרים שאתם מנסים למכור לציבור”. לדברי ח”כ רוזנטל, “העובדה שאנחנו מנהלים את הדיון הזה היא בושה מהדהדת מעל משכן הכנסת. קיבלנו היום עוד הוכחה לכך שיש לנו עסק עם הממשלה המשחיתה ביותה בתולדות מדינת ישראל”.

ח”כ דב חנין מהרשימה המשותפת: “יש זכות לציבור לדעת מה עושות הרשויות וגם לדעת מה המשטרה חושבת. במיוחד בתיקים האלה, הגדולים, בתיקים של ראש הממשלה. אחרי שהמשטרה עובדת חודשים על התיק הזה. החוק הזה מתנקש בזכות של הציבור לדעת”.

יו”ר המחנה הציוני, אבי גבאי אמר על אישור חוק ההמלצות: “פעם הם היו גונבים בשקט, בלילה. עכשיו הם שודדים את הדמוקרטיה לאור יום”.

יו”ר יש עתיד, יאיר לפיד, אמר: “זה חוק נתניהו. זה חוק שתפור לפוליטיקאים, ראשי משפחות פשע ופוליטיקאים שמתנהגים כמו ראשי משפחות פשע”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ויהיה מותר לה להדליף את ההמלצה?
    27/11/2017 14:18
    ישראל
  1. אם תהיה המלצה בתיק, זה יודלף.
    למי בכלל יש אינטרס שהמשטרה תמליץ?
    הרי ממילא אין לזה משמעות משפטית ורק הפרקליטות מחליטה.