סקר ערוץ עשר: שוויון בין הליכוד ללפיד – 24, אבי גבאי נחלש ל-17

לפי הסקר, ההימור של יו"ר העבודה לנסות למשוך מצביעים מהמרכז-ימין כשל, והוא ירד כבר ב-30% • לפיד, לעומתו, כבר משתווה לליכוד, כשהוא נהנה מהעיסוק באולטימטום של יענק'ל ליצמן על העבודות ברכבת בשבת • למרות התוצאה הטובה מאוד לגוש המרכז-שמאל - אין כרגע גוש חוסם
אריה ריבקינד
ט' כסלו התשע"ח / 26.11.2017 23:18

על פי סקר שנערך עבור חדשות עשר, אילו הבחירות היו נערכות היום, מפלגת הליכוד בהנהגת ראש הממשלה בנימין נתניהו ומפלגת יש עתיד זוכות לאותו מספר של מנדטים.

שתי המפלגות זוכות ל-24 מנדטים על פי הסקר, וזו הפעם הראשונה מזה חודשים רבים שסקר מראה כי הליכוד אינה המפלגה הגדולה ביותר.

בעוד הליכוד יורדת בשני מושבים מהסקר האחרון, שנערך לפני שלושה שבועות, יש עתיד מתחזקת בשניים.

סיעת המחנה הציוני נחלשת בשני מנדטים על פי הסקר, וזוכה ל-17 מקומות בכנסת. זאת לאחר ההתבטאויות השנויות במחלוקת של היו”ר, אבי גבאי, בתקופה האחרונה.

לפי פרשני ערוץ ער, רביב דרוקר וספי עובדיה, לגבאי היו שתי אסטרטגיות אפשרויות מאז בחירתו ליו”ר העבודה: לגבור קודם כל על לפיד ולבסס את עצמו כמועמד המחנה ואז ללכת למרכז – או להפך. ההימור שלו, לנסות לקחת קולות מהמרכז-ימין ולהזניח את לפיד, הוביל לירידה של כמעט 30% מאז בחירתו.

הפער בין השניים כבר הופך למשמעותי מאוד, כשבינתיים לפיד חזר להיות מועמד המחנה מול הימין ונתניהו, כאשר כל קולות ה’אנטי-נתניהו’ הולכים ליו”ר יש עתיד. זאת משום שהוא נהנה מכל השיח בענייני דת ומדינה שמחזק אותו.

לפי הסקר, מפלגת הבית היהודי ממשיכה להתחזק וזוכה ל-12 מנדטים. הרשימה המשותפת לעומתה נחלשת במנדט אחד ל-11.

כולנו בראשות שר האוצר משה כחלון מתחזקת בשני מנדטים ל-9, ומרצ יורדת ל-7 מושבים.

יהדות זוכה ב-7 מנדטים – עלייה של מושב אחד, בעוד ישראל ביתנו נשארת על 5 מנדטים, ומפלגת ש”ס של אריה דרעי נמצאת על סף אחוז החסימה עם ארבעה מנדטים.

למרות התוצאה הטובה מאוד לגוש המרכז-שמאל ביחס לתוצאות הבחירות האחרונות, על פי הסקר אין כרגע גוש חוסם – מה שיוביל את נתניהו, שוב, לראשות הממשלה.

הסקר בוצע בעריכתו של הפרופסור קמיל פוקס, בעזרת חברת ‘פרוייקט המדגם’, בהנהלתו של ד”ר אריאל איילון וחברת “סטט-נט” בהנהלתו של יוסף מקלדה בציבור הערבי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    העירק ששס נמצאת
    27/11/2017 06:40
    אריק
  1. בתחתי הרשימה ! זה טוב לישראל .