ליצמן: אני לא מסכים לדון על סגן שר, עד שיאשרו את כל חוקי השבת

נתניהו וראשי הסיעות החרדיות סיכמו: יחוקק חוק לשמירת הסטטוס קוו בכל הארץ • במסגרת ההסכם: המרכולים בת"א יישארו פתוחים בשבתות, ויתאפשר להמשיך לשחק בליגת העל בכדורגל בשבת • ומתי ליצמן יחזור לבריאות? "קודם כל תגמרו את החוקים שקשורים לשבת ואחר כך נדבר"
אריה ריבקינד
ח' כסלו התשע"ח / 26.11.2017 21:13

הסתיים משבר חילולי השבת שאיים על שלמות הקואליציה: בפגישה שהתקיימה אחר הצהרים (ראשון) בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לראשי המפלגות החרדיות – השר אריה דרעי, השר היוצא יעקב ליצמן ויו”ר ועדת הכספים ח”כ משה גפני – הגיעו הצדדים לפשרה שתפתור את משבר עבודות הרכבת בשבת.

על פי הסיכום, יחוקק חוק שישמר את הסטטוס-קוו בכל הארץ – תנועת הרכבות בימי חול לא תיפגע, המרכולים בתל אביב לא ייסגרו, ויתאפשר להמשיך ולשחק את משחקי ליגת העל בכדורגל בשבת.

עוד הוחלט לאמץ את הצעת שר התחבורה לאפשר לשר העבודה והרווחה להתחשב בשורה של שיקולים ובהם שיקולי בטיחות, מסורת ישראל, רווחת העובד, מידת הפגיעה במרחב הציבורי וכדומה – בבואו לאשר ביצוע עבודות בשבת.

הצדדים סיכמו גם לחוקק מחדש חוק המאפשר לסגן שר לקבל סמכויות ניהוליות של משרד ממשלתי, כך שליצמן יוכל לשמור את סמכויות שר הבריאות, בלי לקבל על עצמו את האחריות המיניסטריאלית.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לאחר הפגישה: “הממשלה בראשות הליכוד היא הממשלה הטובה ביותר למדינת ישראל. הקואליציה חזקה ויציבה. נמשיך לעבוד יחד למען אזרחי ישראל”.

עם זאת,  שר הבריאות היוצא ח”כ יעקב ליצמן הבהיר הערב: “לא אסכים לדון בשום חוק בנושא סגן שר, כל עוד לא יאושרו חוקי השבת: המרכולים ושעות עבודה ומנוחה, כפי דרישת ראשי הסיעות החרדיות”.

כפי שדווח, נתניהו מעוניין כי ליצמן, שהגיש הבוקר את התפטרותו מתפקידו כשר הבריאות, ימשיך לשלוט במשרד כסגן שר. על מנת להוציא את המהלך אל הפועל, יצטרך ראש הממשלה לשנות את חוק יסוד הממשלה, וינסה בכך לעקוף את פסיקת בג”ץ, מלפני  יותר משנתיים כי ליצמן, שכיהן כסגן שר במעמד שר, לא יוכל להמשיך להיות אחראי על משרד הבריאות בתפקיד סגן.

בריאיון ל’מהדורה המרכזית’ של חדשות 2, התייחס ליצמן למשבר, ואמר שבגלל העבודות ברכבת יום שבת נהיה יום שיפוצים לאומי.

“לא עשיתי את זה לבד, התריעו בממשלה שצריך להפסיק את חילול השבת”, הסביר ליצמן את התפטרותו. “לקח כמה זמן אבל הגיע הזמן בו אומרים ‘עד כאן’. וכשאני מקבל הוראה מגדולי התורה להתפטר – אז אני מתפטר. אני חייב להגיד שאצלנו זה הפוך – הרבנים משכנעים אותי לא אני אותם. קיבלתי הוראה, אמרו לי מה לעשות ואני לא מתווכח”.

ליצמן הוסיף: “מי שהיה רואה את ראש הממשלה היום שדיברנו היה רואה שהוא לא רוצה בחירות. גם אנחנו לא”.

כשנשאל ליצמן האם יש סיכוי כי יחזור למשרד, אך בתור סגן שר הבריאות, ענה: “הנושא הזה עלה, צריך להגיד את האמת. אבל אמרתי להם, קודם כל תגמרו את החוקים שקשורים לשבת ואחר כך נדבר”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    השבת זועקת
    26/11/2017 22:02
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. ממש כואב לי הלב, מציאות חילול השבת – תמשך ח”ו : זה בושה שאלו הם הנציגים של החרדים שמאשרים חילול שבת בפרהסיה, שומו שמים!! והם עוד אומרים שהכל בהכשר המועצת, וזה לא יכול להיות נכון. גדולי מועצת התורה לא מחללים שבת לא בפרהסיה ולא בצנעה, למה החכי”ם משקרים ואומרים שיש גיבוי מהמועצת לחלל שבת? איזה חרון אף יש בשמים עליהם!!! שומו שמים. חילול שבת זה פגיעה בדבר הכי יקר לה’ יתברך.

    ממש כואב לי הלב, אני רוצה לספר סיפור מהרצאה של הרב ניסים יגן ז”ל שסיפר שהלך לדרוש בפני זוג שאבדו את בנם היחיד. הבן שלהם “משה סלמה” נפטר בשבת, הוא עשה תאונה עם אופנוע שבו הוא נסע ביום שישי בערב. הרב נחם את המשפחה. הרב נתן דבר תורה חוצב להבות, כשלפתע קמה אחת הנשים בקהל וצעקה לעבר הרב: “למה הוא מת???” , “תסביר לי למה השם לקח אותו? הוא בסך הכל ילד”. הרב בא מוכן ואמר לה: “אינני יודע חשבונות שמים, אבל אני יודע שכתוב בתורה במפורש, מחלל שבת מות יומת” ע”כ הסיפור.

    גפני ליצמן ודרעי בלב נשבר אני מתחננת לכם לפני שיהא מאוחר… תפסיקו את החילול שבת ואם לא אז התפטרו מהכנסת, לפני שיהא לכם מאוחר חס ושלום…

    מרן הרב עובדיה יוסף ז”ל אמר כי כל האסונות והצרות, הבאים על עם ישראל נגרמים ע”י חילול שבת דינו של מחלל שבת יותר גרוע מרוצח. מחלל שבת נקרא גוי לכל דבר, לא נקרא יהודי, קֹדֶשׁ הִוא לָכֶם מְחַלְלֶיהָ מוֹת יוּמָת כִּי כָּל הָעֹשֶׂה בָהּ מְלָאכָה …

  2. חצי חילול שבת- זה ליצמן וחבריו
    26/11/2017 22:58
    מנחם
  3. צחקנו- עבדו עליכם. כדורגל בשבת, קניונים פתוחים, תיקוני רכבת, חשמל, הכל הפקר פטרושקה. הליצנים מגור ומשס יכולים להמשיך- אוי לנו מתורת ישראל שכך היתה לנו. שניים אוחזים בשבת, זה עם הטשולנט והקיגל וזה עם ביתר יאללה. פתרון? יחלוקו. חצי שבת, חצי מנוחה, חצי מלכה. איפה מפאי הישנה?

  4. ת''ת המרכזי של חסידי גור בבית שמש הכנסיו עוד שלב לקראת תוכנית ה''ליבה'' רח''ל
    27/11/2017 11:28
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. ת”ת המרכזי של חסידי גור בבית שמש הכנסיו עוד שלב לקראת תוכנית ה”ליבה” רח”ל