מפגינים מ’הפלג’ אזקו עצמם וחסמו את הבירה: המשטרה עצרה 36 • צפו

מפגיני 'הפלג הירושלמי' החלו להפגין אחר הצהרים בצומת הרחובות יפו-שרי ישראל בירושלים, במחאה "על כבוד התורה שהושפל עד עפר במאסרם של 12 אסירי עולם התורה לתקופות ממושכות" • המשטרה עצרה 36 מפגינים שהובאו לחקירה
חיים טוויל
ח' כסלו התשע"ח / 26.11.2017 15:46

מאות מפגינים של ‘הפלג הירושלמי’ חסמו אחר הצהרים (ראשון) את צומת הרחובות יפו-שרי ישראל ואת הכניסה לעיר ירושלים, במחאה על מעצרם המתמשך של 12 בני ישיבות שנכלאו בכלא צבאי בגין השתמטות מצה”ל.

המפגינים חסמו את הכבישים למשל שלוש שעות, מנעו מעבר של כלי רכב ותחבורה ציבורית – ולא איפשרו לרכבת הקלה לנוע.

רק אחרי השה 18:00 התפזרו המפגינים, עזבו את אזור הכניסה לעיר, וכלל צירי התנועה שנחסמו נפתחו לתנועה, בהם תוואי הרכבת הקלה.

המשטרה עצרה 36 מפירי סדר שהובאו לחקירה בתחנת המשטרה.

צילום: דוברות המשטרה

מהמשטרה נמסר במהלך ההפגנה: “בשל הפרת הסדר הציבורי, חסימת כבישים, עימות עם אזרחים ותקיפת שוטרים – המשטרה עצרה 36 מפירי סדר בהפרות הסדר של הפלג הקיצוני.

“כוח משטרה שנערך במקום פיזר את מפירי הסדר שלא נשמעו להוראות השוטרים, התעמתו עם אזרחים וחלקם תקף ודחף שוטרים, תוך שימוש באמצעים.

“מפר סדר שלא חש בטוב קיבל טיפול ראשוני על ידי השוטרים שהזעיקו את כוחות מד”א – שפינו אותו”.

צילום: א’ כהן, קבוצת מחאות החרדים הקיצוניים
צילום: דוד פ, קבוצת מחאות החרדים הקיצוניים

עשרות פעילי תנועת ‘התעוררות’ מקיימים משמרת מחאה מול הפגנת ‘הפלג הירושלמי’:

צילום: א’ כהן, קבוצת מחאות החרדים הקיצוניים

מחברת סיטיפס הרכבת הקלה בירושלים נמסר: “בשל חסימת מסילות הרכבת הקלה על ידי מפגינים כעת בצומת יפו – שרי ישראל, פועלות הרכבות בשלב זה בין התחנה המרכזית לתחנת הר הרצל ובין תחנת חיל האוויר (פסגת זאב) לתחנת שער שכם.

נכון לעכשיו אין שירות רכבות בין התחנה המרכזית לתחנת שער שכם. עם פינוי המסילות וקבלת אישור המשטרה תשוב הרכבת הקלה לפעול כסדרה”.

לאחר השעה 18:00 הודיעה החברה: “עם פינוי המפגינים מתוואי הרכבת הקלה ברחוב יפו וקבלת אישור המשטרה שבה כעת הרכבת לפעילות סדירה לכל אורך הקו”.

 

הפלג  הירושלמי

הפלג  הירושלמי

צילום: דוד פ, קבוצת מחאות החרדים הקיצוניים

אתמול פורסמה הודעה מטעם ‘הוועדה להצלת עולם התורה’:

“בעקבות הוראתו הנחרצת של מרן ראש הישיבה הגאון הגדול רבי שמואל אוירבך שליט”א – למחות על כבוד התורה שהושפל עד עפר במאסרם של 12 אסירי עולם התורה לתקופות ממושכות, יצאו בשבוע שעבר המוני הציבור החרדי לרחובה של עיר ומחו, בעקבות כך נעצרו מאות, ו-4 אסירי עולם התורה נוספים הועברו לידי רשויות הצבא.

בשעה האחרונה נכנסו אנשי הוועדה להצלת עולם התורה למעונו של מרן ראש הישיבה, ושמעו ממנו על החובה להמשיך למחות ולצאת לרחובה של עיר : גזירת הגיוס פוגעת בכל עיקרי היהדות, לכן חובה על כל אחד ואחד מהציבור החרדי לצאת ולמחות בכל כוחו כנגד הגזירה

מחאת ענק תתקיים מחר (א) בירושלים, בשעה 15:30, בצומת הרחובות שרי ישראל – יפו.”

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כל הכבוד להם
    26/11/2017 16:01
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. פעילי דגל התורה מתנדבים היום במשטרה הכפרני במטרה ל”הפריע” לפלג הירושלמי הלוחמים מלחמת ד’ בעמלק מדור דור, ובכל זאת המחאה נגד הגיוס יתקיים היום יום ראשון בצהרים. חז”ל אמרו עליהם “והעיקר לא לפחד כלל”. וְהַכְּלָל וְהָעִקָּר שֶׁלּא יִתְפַּחֵד כְּלָל בפרט לא לפחד מבריוני דגל התורה הדגל של המשומד גפני.

    תורה הקדושה התחנני בבקשה פני צור נערץ בקדושה שאנשי הרשעים של גפני {שלא מתפטר מכנסת המינים בעד חילול שבת קודש} לא יצליחו להפריע למחאה של שם שמים, ולא יצליחו לחלל שם שמים, ושהקב”ה יתן כח לצדיקי ולקדושי אנשי הפלג למחות על חידוש גזירת השמד של “גפני”, ולקדש שם שמים ברבים. ובזכותם של הפלג נזכה לגאולה במהרה בימינו אמן ואמן.

    בהודעת הוועדה נכתב כי בעקבות הם יוצאים להפגנה “למחות על כבוד התורה שהושפל עד עפר במאסרם של 12 אסירי עולם התורה לתקופות ממושכות”.

    סמוך לשעה 15:20 הגיעו עשרות ממפגיני הפלג והחלו לחסום את הכביש בצומת הרחובות יפו שרי ישראל, החלו לקרוא פרקי תהילים וירדו את הכביש תוך כדי חסימתו.

  2. ‏הפגנות שהורסות
    26/11/2017 16:28
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. ‏אנחנו גרים בניו-ג׳רסי ‏ולא יכולים להבין איך אתם נותנים לפיראי אדם להרוס את הילדים שלכם,‏הבנים הבאים שלי כבר לא יסעו לארץ, ‏אנחנו לא מוכנים לחסוף אותם לכזה זיוף השקר בשם התורה , ‏את הגדולים שלחנו אבל אנחנו רואים כמה בלבול וביטול תורה וזיוף,‏איך אנשי ארץ ישראל היקרים נותנים לזה לקרות? ‏להרוס את כל מה שבניתי עמל תורה מסיני התורה התמדה , ‏מקום זה הם מסתובבים ברחוב נשכבים על רצפות מתעמתים עם חיילות מבלים בביתי כלא, ‏נחשפים לעולם שהילדים שלנו פה לא שמעו עליו, ‏חבל עלייך ארץ ישראל מוכרים אותך בשביל כסף אנחנו מקבלים הרבה מהם שתסכים בקלטות לעשות כסף זה !‏נורא ואיום היום אין לנו מילים

  4. ‏הפגנות הזייפנים
    26/11/2017 16:29
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. ‏הפגנות הזייפנים , ‏לא הקיצונים !!!!