ישיבת ראשי הסיעות בוטלה: נתניהו נפגש עם דרעי, ליצמן וגפני

אחרי התפטרותו של ליצמן והחרמת ישיבת הממשלה מצד שר הפנים, החליט ראש הממשלה לבטל את ישיבת ראשי סיעות הקואליציה, ולקיים מרתון שיחות נפרדות עם ראשי הסיעות בניסיון למצוא פתרונות • רק לאחר מכן הוא יכנס את כולם יחד • על מה זועמים היו"רים של 'דגל התורה' וש"ס?
אריה ריבקינד
ח' כסלו התשע"ח / 26.11.2017 15:23

המשבר בקואליציה מתרחב? למרות שביהדות התורה הודיעו כי אין כוונה בשלב זה לפרוש מקואליציית נתניהו על רקע משבר השבת, ישיבת ראשי הסיעות המתקיימת מדי יום ראשון לאחר ישיבת הממשלה – לא כונסה היום.

הישיבה בוטלה על ידי נתניהו בשל היעדרותם הצפויה של יו”ר ועדת הכספים ח”כ משה גפני ושל שר הפנים אריה דרעי מהישיבה. השניים זועמים בגלל שחוקים שהם מקדמים למען שמירת השבת אינם מתקדמים.

שר הבריאות המתפטר יעקב ליצמן עזב גם הוא את משרד ראש הממשלה, מיד לאחר הגשת מכתב ההתפטרות, ועל כן גם הוא לא היה צפוי להשתתף.

גם יו”ר ישראל ביתנו, השר אביגדור ליברמן, מחרים מזה כמה חודשים, את הישיבות.

במקום הישיבה השבועית, יקיים ראש הממשלה מרתון שיחות פרטיות עם ראשי הסיעות, בניסיון לייצב את הקואליציה,  ורק אז יכנס את כולם יחד.

ואכן, נתניהו זימן לשעה 16:30 את ראשי הסיעות החרדיות השר אריה דרעי, יעקב ליצמן ואת יו”ר ועדת הכספים משה גפני לדיון בנושא משבר השבת וחוק המרכולים.

גורמים בקואליציה אומרים, כי המשבר עלול להתרחב במידה ונתניהו ימשיך לעכב את ‘חוק המרכולים’ שמקדם יו”ר ש”ס אריה דרעי, והחוק שמקדם ח”כ גפני, ולפיו על שר הרווחה והעבודה “להתחשב במסורת ישראל בבואו להעניק אישורים לעבודה בשבת”.

אולם, למרות המשבר החליט ראש הממשלה שלא להעלות היום בישיבת ועדת השרים לחקיקה את חוק המרכולים של שר הפנים.

יצוין כי במחאה על כך החרים יו”ר ש”ס את  ישיבת הממשלה.

הצעת החוק שמנסה  דרעי לקדם תאפשר לו לבטל כל חוק עזר עירוני המתיר לפתוח עסקים בשבת.  מי שמעכב את הצעת החוק הוא שר התיירות יריב לוין, שדורש לשנות את נוסח החוק ולרכך אותו, אולם דרעי מתנגד לכך.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    פגישת נתניהו עם גפני דרעי וליצמן מלחץ
    26/11/2017 16:36
    אורי