ליצמן לנתניהו: “מתפטר בראש מורם ובתחושה של שליחות יהודית” • צפו

שר הבריאות העביר את מכתב התפטרותו למזכיר הממשלה: ההתפטרות תיכנס לתוקף בעוד 48 שעות • אחרי הגשת המכתב, נפגש ליצמן עם ראש הממשלה • ליצמן בהצהרה עם התפטרותו: 'שבת קודש אינה יכולה להיות למרמס במדינה יהודית. פגיעה בערך קדושת השבת מהווה בעיניי קו אדום'
אריה ריבקינד
ח' כסלו התשע"ח / 26.11.2017 10:44

שר הבריאות יעקב ליצמן הגיש הבוקר (ראשון) את מכתב התפטרותו מהתפקיד למזכיר הממשלה צחי ברוורמן.

ההתפטרות של ליצמן תיכנס לתוקף בעוד 48 שעות.

אחרי הגשת מכתב ההתפטרות, התקיימה פגישה בין ליצמן לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו בלשכתו.

בהודעה מצולמת שמסר עם התפטרותו – אמר ליצמן:

“אזרחי ישראל,

לאורך כל הדורות ידע עם ישראל לשמור על יום השבת כערך עליון. שבת קודש הוא יום המנוחה הלאומי ואנו חונכנו לשמור למניעת חילול השבת.

לצערי ונוכח הכאב הגדול, בעקבות עבודות ממשלתיות שבוצעו בשבתות בפרהסיה בידי רכבת ישראל מזה תקופה ארוכה – החלטתי להתפטר מתפקידי כשר הבריאות.

כשר בישראל איני יכול לשאת באחריות המיניסטריאלית לחילולי שבת ממלכתיים שנעשו בפרהסיה, בניגוד לערכים המקודשים לעם היהודי, לסטטוס קוו ולהסכם הקואליציוני.

אני שמח על הזכות שנפלה בחלקי לקדם ולייעל את מערכת הבריאות בישראל. פעלתי בכל דרך לטובת ציבור החולים, ללא הבדל בין כלל האוכלוסיות והמגזרים.

הגענו להישגים רבים וברוך השם זכיתי לעסוק בהצלת חיים ובסיוע לרבבות אנשים בתחומי הבריאות.

אני מתפטר מתפקידי בראש מורם, בתחושת שליחות ערכית ויהודית.

שבת קודש אינה יכולה להיות למרמס במדינה יהודית. פגיעה בערך קדושת השבת מהווה בעיניי קו אדום.

אמשיך לעשות ככל יכולתי למען עם ישראל בכל מקום ובכל דרך”.

וכך כתב במכתב ההתפטרות שהגיש למזכיר הממשלה:

“לכבוד
מכובדי הנעלה
מר בנימין נתניהו
ראש ממשלת ישראל

שלום רב,

הנידון: התפטרותי מהממשלה

הנני להודיעך כי בהמשך להודעתי אליך, הריני מתפטר מן הממשלה בה כיהנתי בתפקיד שר הבריאות. החלטה זו באה בעקבות ביצוע עבודות בשבת בפרהסיה בידי רכבת ישראל.

לאורך כל הדורות שמר עם ישראל את יום השבת כערך עליון, כפי הנאמר בתורתנו הקדושה: “ושמרו בני ישראל את השבת לדורותם ברית עולם. ביני ובין בני ישראל אות היא לעולם” (שמות לא,טז). גם במדינת ישראל ידענו לשמור על יום המנוחה כאות של קדושה ומנוחה. משכך, איני יכול לקחת אחריות על חילולי שבת הפוגעים בערכי מסורת ישראל, מנוגדים לסטטוס קוו ומהווים קו אדום מבחינתי.

כידוע לך, ניסיתי למנוע את חילולי השבת ברכבת ישראל בכל דרך, אך משלא הצלחתי, לא אוכל עוד לשאת באחריות מיניסטריאלית לפגיעה קשה באחד מערכי הנצח של העם היהודי, שהוא יום השבת.

אני מתפטר מתפקידי בראש מורם ובתחושת שליחות יהודית. אני שמח על הזכות שהיתה לי לשפר ולקדם את מערכת הבריאות בישראל, במהלכים ורפורמות חשובות לטובת אזרחי ישראל מכלל האוכלוסיות והמגזרים. אמשיך לפעול למען הציבור בכל דרך ובכל מקום.

בכבוד רב,

הרב יעקב ליצמן, ח”כ
שר הבריאות”

ליצמן, מכתב התפטרות

ליצמן הודיע ביום שישי לראש הממשלה נתניהו כי בכוונתו להתפטר מהממשלה ביום ראשון “אם יתקיימו עבודות כלשהן בשבת” – כפי שהורה לו האדמו”ר מגור.

קודם להודעה של ליצמן החליט שר העבודה והרווחה חיים כץ  – האחראי על הענקת אישורי העבודה בשבת – לאשר לרכבת ישראל לבצע בשבת עבודות חיוניות שביצוען בימי החול גובלים, לדבריו, ב’פיקוח נפש’.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אדם שמקדש שם שמים ברבים כמו הרב ליצמן
    26/11/2017 11:40
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. אשריך!!! אין כמו ליצמן!!! אומר ועושה!! גוזר ומקיים!!! עכשיו ליצמן “המלך”!!! לאורך כל הדורות שמרו עם ישראל את יום השבת כערך עליון, כפי הנאמר בתורתנו הקדושה: “ושמרו בני ישראל את השבת לדורותם ברית עולם. ביני ובין בני ישראל אות היא לעולם” (שמות לא,טז). גם במדינת ישראל ידענו לשמור על יום המנוחה כאות של קדושה ומנוחה. ליצמן כל הכבוד לך השבת תחזיר לך ובגדול!!! עכשיו רואים בחוש שלדרעי וגפני לא אכפת שום דבר מהשבת, איזה בושה וחרפה, כנראה שהשבת לא מעניינת אותם רק הכסא והכסף יענה את הכל, איזה בושה לחרדים המצביעים להם. ואחרי זה ירצו ששוב נצביע להם בבחירות, אבל… דרעי וגפני לא נשכח לכם את החילול שם שמים שאתם גורמים, הנה במדינת ישראל מחללים את “שבת קודש” ואתם שותקים כבהמות ממש, והכל כאילו בשם הרבנים שלכם [גדולי המועצת] שאומרים לכם לשתוק ולא למחות על ה”שבת קודש”? זה לא יכול להמשיך כך.

    כל הכבוד לליצמן על שהוא מכבד את השבת! כנראב שליצמן חזר בתשובה על שחידוש גזירת גיוס השמד והזומה. הקדוש ברוך הוא יחתר לו חתירה מתחת כסא כבודו ויקבל תשובתו של ליצמן על שנהיה שר בכנסת המינים. עכשיו ליצמן קידש שם שמים ברבים! איזה זכות גדול!!! ליצמן אומר ועושה, גוזר ומקיים!!!

    ומספרים על המלך מנשה (ממלכי יהודה בסוף תקופת הבית הראשון) שנפל בשבי ביד חיילי מלך אשור. הם הביאוהו לארצם וגזרו את דינו למות. נתנו אותו בתוך דוד של נחושת בעל תחתית כפולה, והחלו להסיק תחתיו את האש. כיוון שראה את מצבו הנואש, התחיל מנשה להתפלל אל כל האלילים והפסילים שהכיר ר”ל.

    לא היתה עבודה זרה שלא פנה אליה לעזרה, וכמובן, אין קול ואין קשב, והאש ממשיכה לבעור. אז נזכר מנשה שאביו (המלך חזקיהו) לימד אותו בילדותו את הפסוק: “בצר לך ומצאוך… ושבת עד ד’ אלוקיך ושמעת בקולו” וגו’ (דברים ד’, ל’).

    בדקה 99 החליט מנשה בליבו: אעשה נסיון. אני קורא ומתפלל אל ד’. אם הוא יענה לי ויציל אותי מה טוב. ואם לא הוא וכל שאר האלילים שווים – אין בהם ממש ח”ו. והיו מלאכי השרת סותמין את חלונות הרקיע, שלא תתקבל תפילתו לפני הקדוש ברוך הוא, ואומרין לפניו: רבונו של עולם, אדם שהעמיד פסל בבית המקדש, כלום יש לו תשובה? ענה להם הקדוש ברוך הוא: אם איני מקבלו בתשובה, זוהי נעילת דלת בפני כל בעלי התשובה. מה עשה הקדוש ברוך הוא? חתר לו חתירה תחת כסא כבודו, ושמע את תחינתו והצילו. (מדרש).

    הרינו למדים, כי אין מצב שבו אדם מרוחק לחלוטין מבוראו. בוודאי שחטאים גורמים לאדם להתרחק, והדרך חזרה ארוכה וקשה יותר, אך תמיד תימצא הדרך, ובפרט באדם שמקדש שם שמים ברבים כמו הרב ליצמן. וכאשר יגיע לחרטה והתשובה, ימצא את השער בשמים פתוח, ואת יד הבורא המושטת אליו לקבלו, להסיר ערלת לבו ולהערות עליו רוח טהרה ממרומים, שתפקח עיניו ונשמתו לראות, ותעיר לבבו להרגיש, כי ד’ הוא האלוקים אין עוד מלבדו.

  2. פיקוח נפש, הפסד ממון לרבים. דוחה שבת. אך לא דוחה פוליטיקה בזויה.
    26/11/2017 11:46
    פוליטיקה בזויה.
  3. היהדות נצח. הפוליטיקה חולפת.