איפה בבצ’יק? ביבי יחזיק בתיק הבריאות, הצוות של ליצמן יישאר

המשבר הפוליטי: לפי דיווח של עמית סגל, נתניהו ישמור על תיק הבריאות וישאיר את אנשי המשרד בתפקידם - מתוך תקווה שליצמן יחזור • סביבת ליצמן: "הכל בינתיים דיבורים" • דוד ביטן: "אם נוותר, גוש המרכז עלול לחסום אותנו. כבר מספר שבועות שליצמן מדבר על פרישה וידענו שיש בעיה"
יוני גרין
ז' כסלו התשע"ח / 25.11.2017 20:55

למרות כל ניסיונות הפשרה, במהלך יום השבת בוצעו עבודות ברכבת ישראל – ובעקבות כך צפוי שר הבריאות יעקב ליצמן להגיש מחר (ראשון) בבוקר מכתב התפטרות מהממשלה.

לפי דיווח של עמית סגל החדשות 2, ראש הממשלה בנימין נתניהו מתכוון לשמור בידיו את תיק הבריאות, כדי לנסות ולהחזיר את ליצמן לתפקיד בשבועות הקרובים.

לפי הדיווח, נתניהו ישאיר את הצוות של השר הפורש – ובהם הרל”ש הצמוד מוטי בבצ’יק, יועץ התקשורת יעקב איזאק, ראש המטה חיים יוסטמן, אחראי פניות ציבור אבי דז׳דק, וינקי טסלר אחראי פרויקטים – בתפקידו.

עם זאת, בסביבת ליצמן אומרים לחרדים 10, כי “הכל דיבורים ולא יודעים עדיין כלום”.

יצוין, כי לליצמן יש אינטרס להישאר בקואליציה כדי לקדם את הביטוח הסיעודי היקר לליבו, והוא יבהיר זאת מחר בהצהרה שימסור לפני ישיבת הממשלה.

ביום שישי הודיע ליצמן לנתניהו על כוונתו להגיש ביום ראשון הקרוב מכתב התפטרות על רקע משבר הרכבת, זאת לאחר שהתברר כי שר העבודה והרווחה חיים כץ אישר את העבודות ברכבת במהלך השבת.

מהליכוד נמסר בערב שבת בתגובה להודעת ליצמן: “ראש הממשלה בנימין נתניהו מעריך מאוד את השר יעקב ליצמן ומקווה שלא יפרוש מהממשלה”.

בהודעה נאמר עוד: “ראשי הסיעות הבהירו שאין בכוונתם לפרוש מן הקואליציה, מה שיאפשר לגבש פתרון מיטבי, ששומר גם על השבת וגם על צרכי הציבור לתחבורה בטוחה ורצופה.

“הממשלה הלאומית בראשות נתניהו, בהרכבה הנוכחי, היא הממשלה הטובה ביותר לעם ישראל בכל התחומים. ראש הממשלה פועל למציאת שביל הזהב שיאפשר את המשך כהונתה כממשלה חזקה ויציבה”.

ואכן, ביהדות התורה או בש”ס לא מתכוונים בשלב הזה לפרוש מהקואליציה, אך במקביל יידרשו קידום חקיקה לפתרון סגיית עבודות הרכבת ואישור חוק המרכולים שיאפשר סגירת מרכולים ברחבי הארץ בשבת.

ליצמן, איזאק

יועץ התקשורת יעקב איזאק עם השר הפורש. צילום: Flash90

יושב ראש הקואליציה, ח”כ  דוד ביטן, התייחס בריאיון ל’שישי עם אילה חסון’ בערוץ 10 למשבר הרכבת ולהתפטרותו של שר הבריאות, יעקב ליצמן ואמר: “אם נוותר על העבודות ברכבת, גוש המרכז עלול לחסום אותנו”.

ביטן הוסיף: “כבר מספר שבועות שליצמן מדבר על פרישה מהממשלה וידענו שיש בעיה. היינו צריכים לטפל בזה בחצי השנה האחרונה ולא טיפלו בכך”. ביטן הדגיש: “ליצמן פורש, אבל הוא לא פורש מהקואליציה, רק מהממשלה. החרדים עדיין מעוניינים להיות בקואליציה ויישארו”.

עם זאת גם ביטן מבין:  “הקואליציה תיחלש אם הוא יפרוש, ואנחנו עומדים בפני לחץ נוסף חרדי בנושא המרכולים ונושאים אחרים, וזה מחליש אותנו”.

הוא הדגיש: “גם אנחנו וגם הם לא רוצים לפרק את הקואליציה. אין יציבות שלטונית ככה. בבחירות נקבל את אותה תוצאה ונוציא על זה פחות או יותר 2 מיליארד שקלים”.

לטענת ביטן, החרדים לא יסכימו לעבודות בשבת, “אבל נכון להיום”, לדבריו, “הם העלימו עין מהעניין הזה והבינו שאין ברירה. גם כשהם מדברים על מרכולים בשבת, הם לא מדברים על בתי קפה ומסעדות בפתוחות בשבת”. עוד הוא הוסיף כי הממשלה תדאג “למצוא את האיזון בין השירות לציבור, לבין הנושא של שמירה על השבת.

“כרגע ראש הממשלה לא נותן להם שום דבר”, הדגיש,  ואמר כי גם אם יעבור חוק המרכולים בשבת, “זה בכל מקרה לא יחול על תל אביב. זה יחול על ערים אחרות”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מי שציווה על השבת. ציווה לחללה בפיקוח נפש, וזה המצב ברכבת.
    25/11/2017 21:27
    אתרא קדישא הדין.
  1. חםך

  2. אשריך
    25/11/2017 22:40
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. ליצמן כל הכבוד לך השבת תחזיר לך ובגדול!!! עכשיו רואים בחוש שלדרעי וגפני לא אכפת שום דבר מהשבת, איזה בושה וחרפה, כנראה שהשבת לא מעניינת אותם רק הכסא והכסף יענה את הכל, איזה בושה לחרדים המצביעים להם. ואחרי זה ירצו ששוב נצביע להם בבחירות, אבל… דרעי וגפני לא נשכח לכם את החילול שם שמים שאתם גורמים, הנה במדינת ישראל מחללים את “שבת קודש” ואתם שותקים כבהמות ממש, והכל כאילו בשם הרבנים שלכם [גדולי המועצת] שאומרים לכם לשתוק ולא למחות על ה”שבת קודש”.

    כל הכבוד לליצמן על שהוא מכבד את השבת! כנראב שליצמן חוזר בתשובה על שחידוש גזירת גיוס השמד והזומה. הקדוש ברוך הוא יחתר לו חתירה מתחת כסא כבודו ויקבל תשובתו של ליצמן על שנהיה שר בכנסת המינים. עכשיו ליצמן מקדש שם שמים ברבים! איזה זכות גדול!!!

    ומספרים על המלך מנשה (ממלכי יהודה בסוף תקופת הבית הראשון) שנפל בשבי ביד חיילי מלך אשור. הם הביאוהו לארצם וגזרו את דינו למות. נתנו אותו בתוך דוד של נחושת בעל תחתית כפולה, והחלו להסיק תחתיו את האש. כיוון שראה את מצבו הנואש, התחיל מנשה להתפלל אל כל האלילים והפסילים שהכיר ר”ל.

    לא היתה עבודה זרה שלא פנה אליה לעזרה, וכמובן, אין קול ואין קשב, והאש ממשיכה לבעור. אז נזכר מנשה שאביו (המלך חזקיהו) לימד אותו בילדותו את הפסוק: “בצר לך ומצאוך… ושבת עד ד’ אלוקיך ושמעת בקולו” וגו’ (דברים ד’, ל’).

    בדקה 99 החליט מנשה בליבו: אעשה נסיון. אני קורא ומתפלל אל ד’. אם הוא יענה לי ויציל אותי מה טוב. ואם לא הוא וכל שאר האלילים שווים – אין בהם ממש ח”ו. והיו מלאכי השרת סותמין את חלונות הרקיע, שלא תתקבל תפילתו לפני הקדוש ברוך הוא, ואומרין לפניו: רבונו של עולם, אדם שהעמיד פסל בבית המקדש, כלום יש לו תשובה? ענה להם הקדוש ברוך הוא: אם איני מקבלו בתשובה, זוהי נעילת דלת בפני כל בעלי התשובה. מה עשה הקדוש ברוך הוא? חתר לו חתירה תחת כסא כבודו, ושמע את תחינתו והצילו. (מדרש).

    הרינו למדים, כי אין מצב שבו אדם מרוחק לחלוטין מבוראו. בוודאי שחטאים גורמים לאדם להתרחק, והדרך חזרה ארוכה וקשה יותר, אך תמיד תימצא הדרך, ובפרט באדם שמקדש שם שמים ברבים כמו הרב ליצמן. וכאשר יגיע לחרטה והתשובה, ימצא את השער בשמים פתוח, ואת יד הבורא המושטת אליו לקבלו, להסיר ערלת לבו ולהערות עליו רוח טהרה ממרומים, שתפקח עיניו ונשמתו לראות, ותעיר לבבו להרגיש, כי ד’ הוא האלוקים אין עוד מלבדו.