השר כץ אישר עבודות בשבת • ליצמן לנתניהו: ‘מתפטר מהממשלה’

יוני גרין
|
ו' כסלו התשע"ח / 24.11.2017 11:28
שר הבריאות יעקב ליצמן הודיע לנתניהו אחרי שקיבל הוראה מהאדמו”ר מגור: “בכוונתי להתפטר מהממשלה ביום ראשון, אם יתקיימו עבודות כלשהן ביום שבת” • השר חיים כץ: “לאחר בדיקה מעמיקה שערכתי, אישרתי לביצוע רק עבודות חיוניות” • מפלגת יהדות התורה תישאר חברה בקואליציה

שר הבריאות יעקב ליצמן יגיש ביום ראשון את התפטרותו מהממשלה, אם יתקיימו עבודות רכבת בשבת. זאת  נוכח ההחלטה של שר העבודה והרווחה חיים לאשר לרכבת ישראל לבצע עבודות חיוניות, המוגדרות בפי הנהלת הרכבת “פיקוח נפש”, בשבת הקרובה.

מלשכת ליצמן נמסר: “שר הבריאות ח”כ יעקב ליצמן הודיע היום לראש הממשלה נתניהו כי בכוונתו להתפטר מהממשלה ביום ראשון אם יתקיימו עבודות כלשהן בשבת”.

ההודעה באה לאחר שהבוקר דיווח שר הבריאות לרבי מגור על המגעים עם ראש הממשלה ושר הרווחה – וקיבל הוראה: “אם יש עבודות בשבת – תתפטר”.

קודם להודעה של ליצמן החליט שר העבודה והרווחה חיים כץ  – האחראי על הענקת אישורי העבודה בשבת – לאשר לרכבת ישראל לבצע בשבת רק עבודות חיוניות שביצוען בימי החול גובלים ב’פיקוח נפש’.

‏השר חיים כץ אמר הבוקר: ״לאחר בדיקה מעמיקה שערכתי, אישרתי לביצוע רק עבודות חיוניות לשמירה על בטיחות תנועת הרכבות ושאי ביצוען יכול להוביל לפיקוח נפש. החלטה זו משקפת התחשבות מלאה ברגשות הציבור הדתי מחד ושמירה על שגרת הנסיעה של משתמשי הרכבת ביום ראשון מאידך”.

גם אם ליצמן יפרוש מתפקידו, מפלגת יהדות התורה תישאר בקואליציה.

ח”כ איציק שמולי מהמחנה הציוני הגיב על איום ההתפטרות של שר הבריאות: “הרכבת תמשיך לנסוע והממשלה אוטוטו עפה מהמסילה. אי אפשר למרר את חייהם של מאות אלפי ישראלים ולהשבית כליל את תנועת הרכבות.

”אם לליצמן היה כל כך דחוף להתפטר, מוטב היה שיעשה זאת על מצב חדרי המיון והרפורמה שהוכרזה בסיעוד ולא עומד מאחוריה יותר מדי”, אמר שמולי.

חיים כץ

השר חיים כץ. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

כפי שדווח בחרדים 10, אמש התקיימה פגישה בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הרווחה חיים כץ, השר יריב לוין ושר הבריאות – כדי למצוא פתרון לאולטימטום שהציג השר יעקב ליצמן:  ביטול כל העבודות המתוכננות ברכבת ישראל בשבת הקרובה.

אחרי שעתיים של דיונים, לקראת חצות הלילה, עזב ליצמן את הדיון, מבלי שנרשמה פריצת דרך.

במהלך הדיון הציג השר כץ בפני ליצמן את המתווה שגיבש עם הנהלת רכבת ישראל, לפיו העבודות שתוכננו יצומצמו בשבת הקרובה מכ-12 נקודות עבודה לכארבע נקודות בלבד – ורק העבודות שיוגדרו כ’פיקוח נפש’ יתבצעו.

אלא שליצמן סבור כי גם העבודות המוצגות על ידי הנהלת הרכבת וגורמי המקצוע כ’פיקוח נפש’ אינן חיוניות, ודורש – לפי הוראה נחרצת של הרבי מגור – את ביטול כל העבודות בשבת. כיוון שכך, לא הושגו הסכמות.

ביום חמישי בבוקר, אמר יו”ר הקואליציה דוד ביטן  באולפן “חדשות הבוקר” של קשת: “לא נסכים להפסיק את העבודות ברכבת כמו שדורש השר יעקב ליצמן. ננסה למצוא פשרה אבל זה יכול להפוך למשבר אמיתי. אי אפשר לנהל ככה קואליציה. החרדים קיבלו הרבה בממשלה הזו, לא נעמוד דום כל פעם שיש להם בעיה. נמצא פתרון אבל זה לא יקרה מהיום למחר”.