ביטן: לא הדחתי את בגין, החלפתי • לפיד: “נותן לבגין מקום ששייך לנו”

ח"כ דוד ביטן הסביר הבוקר מדוע החליף את ח"כ בני בגין בזמן ההצבעה בוועדת הפנים על חוק ההמלצות: "לא הגיוני שבכל מיני עמדות, בני בגין יהיה חבר הכנסת ה-25 של המחנה הציוני" • לפיד: "יש עתיד מציעה בזאת לבני בגין את המקום שלנו בוועדת הפנים"
אריה ריבקינד
ה' כסלו התשע"ח / 23.11.2017 10:39

‘חוק ההמלצות’ אושר אתמול בוועדת הפנים של הכנסת, לאחר שיו”ר הקואליציה, ח”כ דוד ביטן, החליף את ח”כ בני בגין, החבר בוועדה – בח”כ אחר.

הבוקר (חמישי) הסביר ח”כ ביטן בראיון לכאן רשת ב’ את הצעד בו נקט.  “לא הדחתי את בני בגין, החלפתי אותו”, דחה ביטן את הטענות על הדחה – והסביר: “הוא מחזיק בעמדת האופוזיציה”.

לדבריו, “לא הגיוני שבכל מיני עמדות, בני בגין יהיה חבר הכנסת ה-25 של המחנה הציוני. לא יתכן שחבר סיעה יעשה מה שהוא רוצה”.

גם יוזם חוק ההמלצות, יו”ר ועדת הפנים של הכנסת, ח”כ דוד אמסלם, התייחס הבוקר למהלך: “אמרתי לבגין ‘אני מאוד אוהב אותך אבל אם קשה לך להצביע איתנו אל תבוא להצביע’ – הוא לא הסכים”.

“אם אחד זז מצד לצד יש לזה משמעות גדולה בתוך הוועדה. אמרתי לבגין: ‘תצביע איתנו בוועדה – ובמליאה תעשה מה שאתה רוצה’, שזה גם לא בסדר”, הדגיש אמסלם.

בסביבתו של נתניהו אומרים הבוקר ל’כאן’ כי הוא לא ידע מראש על הכוונה להדיח את ח”כ בני בגין מוועדת הפנים, בשל התנגדותו לחוק ההמלצות.

מנגד, יו”ר יש עתיד, ח”כ יאיר לפיד, אומר הבוקר בגלי צה”ל, כי יציע מקום בוועדת הפנים לחבר הכנסת בני בגין מהליכוד – על חשבון סיעתו.

“יש עתיד מציעה בזאת לבני בגין את המקום שלנו בוועדת הפנים: הוא מוזמן לקבל את המקום שלנו ולקבל את זכות ההצבעה שלנו, כי יש גבול לאיומים על המשטרה”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אין חדש
    23/11/2017 10:55
    דארווין
  1. וכרגיל מלך הקופים לא שמע , לא ראה ולא ידע

  2. יאיר איש הגון. אינו חרדי. לא נצביע לו.
    23/11/2017 19:25
    מפום אריוותא.
  3. ברור.