טראמפ גילה לרוסים: מבצע דרמטי של המוסד וסיירת מטכ”ל בסוריה

נתן פרל
|
ה' כסלו התשע"ח / 23.11.2017 09:04
המגזין האמריקני ‘ואניטי פייר’ פרסם את פרטי המידע המסווג שנשיא ארה”ב חשף בפני בכירים רוסים • מבצע חשאי ודרמטי של סיירת מטכ”ל והמוסד בעומק סוריה שגילה את הנשק החדש של דאע”ש: חומר נפץ שניתן להכניס למחשבים נישאים מבלי שייתפסו בבידוק ביטחוני

המגזין האמריקני ‘ואניטי פייר’ חשף הלילה פרטים אודות המידע המודיעני הישראלי הרגיש שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ גילה לשר החוץ של רוסיה, ושגריר רוסיה בארה”ב דאז, בחודש מאי בוושינגטון.

על פי הדיווח במגזין, המידע עסק במבצע סודי של סיירת מטכ”ל והמוסד, שהתבצע בעומק שטח סוריה.

עוד דווח כי במבצע, שהתרחש כחודש לאחר שטראמפ הושבע לנשיא, חדרו שני במסוקי יסעור של חיל האוויר מתחת לרדאר לתוך עומק סוריה, כשהמטרה הייתה תא טרור של דאעש שניסה להתחמש בכלי נשק חדשני וקטלני.

המודיעין למשימה, סופק על ידי מרגל ישראלי שהיה בעומק שטחי דאע”ש. המסוקים נחתו כמה קילומטרים מיעדם, והלוחמים יצאו אל שטח האויב.

לפי הדיווח, שהתבסס על גורמים אמריקניים וישראליים, הצוותים המיוחדים הצליחו להחדיר מכשיר האזנה מזערי לתא כינוס קטן של דאעש. אפשרות אחרת היא שהם השתילו מכשיר האזנה בתא טלפון, המסוגל לקלוט את כל מה שנאמר ברדיוס גדול.

בניו יורק טיימס דווח מוקדם יותר השנה כי המידע הגיע דרך חדירה למחשבי דאעש.

תוצאות המבצע הובילו לגילוי שדאע”ש ניסה לפתח דרך להפוך מחשבים נישאים לפצצות שניתן להחדיר לתוך מטוסים, מבלי שיתגלו לפני כן בבדיקות ביטחוניות בשדות התעופה.

ישראל שיתפה את המידע הרגיש ואת דרך השגתו אך ורק עם ארה”ב ובעקבות המידע הזה, החליט המשרד להגנת המולדת האמריקני לאסור על נוסעים ממדינות מסוימות לעלות למטוס עם מחשבים.

עדיין לא ברור מה הוביל את טראמפ לשתף את המידע הרגיש עם הרוסים. לאחר שנחשף כי טראמפ שיתף את המידע עם הרוסים, הוא צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי זו זכותו כנשיא לחלוק מידע עם מי שהוא מוצא לנכון.