“ראש הישיבה חי בניסים”: הטיפול הרפואי המורכב עבר בהצלחה

אחרי יום בו חלה התדרדרות חמורה במצבו הרפואי, נכנס מרן הגראי"ל שטיינמן לחדר ניתוח במרכז הרפואי 'מעיני הישועה' - שם בוצע טיפול רפואי מורכב בכליות • גורם בכיר הנמצא ליד חדרו: "התגובה הראשונית קריטית - והיא ברוך ה' עברה בהצלחה, והכל בזכות התפילות. הרופאים מרוצים"
יוסף גרינבוים
ה' כסלו התשע"ח / 22.11.2017 22:02

 העולם היהודי מאוחד בתפילות לרפואתו השלמה של מרן ראש הישיבה המאושפז במצב קשה: בשעות הערב (רביעי) נכנס הגראי”ל שטיינמן לחדר ניתוח במרכז הרפואי ‘מעיני הישועה’, שם בוצע טיפול רפואי מורכב בכליות.

עם תחילת הטיפול הופסקו הלימודים בהיכלי הישיבות בארץ ובעולם, ורבבות תלמידי ישיבות ואברכים  התכנסו לאמירת תהילים. גם ברחבת הכותל התקיימה ‘תפילת רבים’.

מקורביו של ראש הישיבה עדכנו מהמרכז הרפואי מעייני הישועה, עם תום הטיפול – בשעה 21:10:

“ההליך הרפואי הסתיים ב”ה בהצלחה. מרן עדיין נמצא במצב קשה”.

מקור המעורה בטיפול הרפואי המוענק למרן ראש הישיבה: “הבעיה העיקרית ממנה סובל כעת מרן היא הכליות, שאינן מתפקדות באחוזים גבוהים. מאז שעות הבוקר המצב היה מאוד לא יציב, ולכן בעצם לא היה מה לעשות, שכן לא מכניסים לחדר ניתוח במצב לא יציב, ועוד בגילו של ראש הישיבה.

“כשאירע הנס – ואין הגדרה אחרת למה שהתרחש – והמצב לפתע התחיל להתייצב, החליטו לבצע את הטיפול המיוחד, שלמעשה מהווה תחליף לדיאליזה”.

מקור בכיר הנמצא ליד חדרו של ראש מספר לחרדים 10, כי הרופאים “ממש מרוצים מתוצאות הטיפול. ראשית מרן התעורר ברוך ה’ מההרדמה המלאה בה שהה במהלך הטיפול, שזה דבר בהחלט לא מובן בגילו ובמצבו. גם הגוף מגיב מאוד טוב לטיפול, שמוגדר ככזה שעבר בהצלחה”.

לדבריו, “כמובן שהצלחת הטיפול תיקבע בחלוף הזמן בעיקר, אבל התגובה הראשונית קריטית – והיא ברוך ה’ עברה בהצלחה, והכל בזכות התפילות.  רואים זאת בצורה ברורה”.

גורם בכיר אחר השוהה ליד חדרו של הגראי”ל שטיינמן אומר לחרדים 10: “ראש הישיבה  חי בניסים. לא מובן מה שקורה פה”.

קודם לכן הערב, עידכן פרופ’ אליהו סורקין, מנהל מחלקת טיפול נמרץ במרכז הרפואי ‘מעייני הישועה’ בבני ברק, כי מצבו של מרן ראש הישיבה הגראי”ל שטיינמן התייצב מעט לעומת שעות הבוקר, אך הוא עדיין סובל מתהליך זיהומי שפוגע בתיפקוד הכליות, והצוות הרפואי מנסה למצוא פתרון.

במהלך התדרוך לתקשורת  אמר מנהל המחלקה: “אני לא רואה אותו בסכנת חיים מיידית. אבל אני לא יודע מה יהיה מחר ויודע פחות מה יהיה בעוד שעה. המצב קצת התייצב”. לדבריו, בשעטות הבוקר “היו לו בעיות בעיקר מבחינת הלב, לשמור על הלחץ דם. על ידי טיפול מאוד אינטנסיבי, הצלחנו בינתיים לייצב אותו”.

עם ישראל נקרא להמשיך לשאת תפילות לרפואתו השלמה והמלאה של רבי יהודה אריה לייב בן גיטל פייגא.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ומה עם תרומת המחקרים הרפואיים?
    23/11/2017 07:02
    יגאל
  1. דבריו, “כמובן שהצלחת הטיפול תיקבע בחלוף הזמן בעיקר, אבל התגובה הראשונית קריטית – והיא ברוך ה’ עברה בהצלחה, והכל בזכות התפילות. רואים זאת בצורה ברורה”. איך מבטלים במחי יד את עבודתם של רופאים וחוקרים שמצליחים לטפל באדם בגיל למעלה מ100. מה שאתם מכנים נס הוא בעיקר תוצאה של מאות חוקרים ורופאים שלימודם אומנותם ועוסקים בם כל חייהם..תנו קרדיט