שוב משבר על עבודות הרכבת • כץ: “כניעה לליצמן תהיה פגיעה חמורה”

נתניהו קיים ישיבת חירום בניסיון להגיע לפתרון המשבר, מאחר שבשבת הקרובה מתוכננות עבודות - שדחייתן תגרום להשבתה של הרכבת בימי חול • לשכת ליצמן לחרדים 10: "לא עוסקים באיומים שוב ושוב. ביקשנו הבהרות לגבי דחיפות העבודות" • ומה אומרים גפני ודרעי?
אריה ריבקינד
ד' כסלו התשע"ח / 22.11.2017 19:22

ראש הממשלה קיים היום (רביעי) ישיבת חירום עם ראש המפלגות החרדיות משה גפני ויעקב ליצמן, והשרים חיים כץ, יריב לוין וישראל כץ, בניסיון להגיע לפתרון במשבר הרכבת.

מלשכת ראש הממשלה נמסר: “הוסכם שיתקיים כל מאמץ להשיג פתרון שישמור על השבת ולא יפגע בציבור”, אך לא נמסרו פרטים נוספים מעבר לכך.

בשבת הקרובה מתוכננות עבודות במסילה, שדחייתן – לפי מנהלי הרכבת – תגרום להשבתה של כל קווי הרכבת בימי חול. מדובר בעבודות המתבצעות באופן קבוע, ארבע פעמים בשנה, לצורך כיוון מערכת האיתות.

הבעיה העיקרית כרגע היא שבשונה מהמשבר בשבת שעברה, שהצליחו לפתור באמצעות בעובדים גויים, את העבודות הפעם יכולים לבצע רק אנשי מקצוע שעברו הכשרה, ורובם הגדול יהודים.

בישיבה שהתקיימה הערב אמר השר ישראל כץ כי בשל חוות דעת משפטית, הוא מנוע להורות לרכבת מה לעשות, “אבל אשמח לסייע כדי למצוא פתרון”.

ואילו שר העבודה והרווחה חיים כץ – הממונה על הענקת אישורי העבודה בשבת – אמר לנתניהו: “כניעה לליצמן פירושה פגיעה חמורה באזרחי ישראל, אם צריך על זה גם נלך לבחירות”.

מלשכת ליצמן נמסר לחרדים 10: “לא עוסקים באיומים שוב ושוב. יש דברים שעקרוניים לנו וזה ברור. ביקשנו הבהרות לגבי דחיפות העבודות”.

לפי חדשות 2, גורמים במפלגות החרדיות  אומרים כי הפעם הקול החרדי לא אחיד. לדבריהם, יו”ר ש”ס אריה דרעי ויו”ר דגל התורה משה גפני לא רואים את המשבר עין בעין עם השר יעקב ליצמן, שלטענתם פוגע בהליך החקיקה שיסדיר את סוגיית השבת בחוק הישראלי.

בסביבת השר ליצמן, מנגד, דחו את הטענות על חילוקי דעות בקרב המפלגות החרדיות. לטענתם, “הנציגות החרדית מאוחדת בדרישתה לשמירת הסטטוס קוו ועמידה עקשנית על עקרון שמירת השבת. כל נציגינו אומרים זאת בכל פורום פתוח וסגור. הניסיונות של גורמים ברכבת לזלזל בערך השבת באמצעות הפרכת ספינים אינו ראוי. שבת קודש הוא יום מנוחה לאומי לאורך כל הדורות וצביון המדינה חשוב לכל אדם בישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות