פרופ’ סורקין: “לא רואה את הגראי”ל שטיינמן בסכנת חיים מיידית”

במצבו של מרן ראש הישיבה חלה התייצבות לעומת המצב הקשה בשעות הבוקר, אך הוא עדיין סובל מתהליך זיהומי שפוגע בכליות • מנהל היחידה לטיפול נמרץ בבית החולים מעייני הישועה: "הצלחנו בינתיים לייצב אותו, אבל אני לא יודע מה יהיה מחר ויודע פחות מה יהיה בעוד שעה" • מרן ראש הישיבה, הנמצא במצב קשה, עבר טיפול רפואי מורכב: 'עדיין נמצא במצב קשה' • 'תפילת רבים' בהיכלי הישיבות וברחבת הכותל המערבי • התפללו
יוסף גרינבוים
ד' כסלו התשע"ח / 22.11.2017 17:54

פרופ’ אליהו סורקין, מנהל מחלקת טיפול נמרץ במרכז הרפואי ‘מעייני הישועה’ בבני ברק, עדכן הערב (רביעי) כי מצבו של מרן ראש הישיבה הגראי”ל שטיינמן התייצב מעט לעומת שעות הבוקר, אך הוא עדיין סובל מתהליך זיהומי שפוגע בתיפקוד הכליות, והצוות הרפואי מנסה למצוא פתרון.

בניסיון לטפל בתפקוד הכליות נכנס  ראש הישיבה הערב לטיפול רפואי מורכב – שהסתיים בהצלחה.

במהלך התדרוך לתקשורת  אמר מנהל המחלקה: “אני לא רואה אותו בסכנת חיים מיידית. אבל אני לא יודע מה יהיה מחר ויודע פחות מה יהיה בעוד שעה. המצב קצת התייצב”. לדבריו, בשעטות הבוקר “היו לו בעיות בעיקר מבחינת הלב, לשמור על הלחץ דם. על ידי טיפול מאוד אינטנסיבי, הצלחנו בינתיים לייצב אותו”.

בתוך כך, מקורביו של ראש הישיבה עדכנו מהמרכז הרפואי מעייני הישועה בשעה  18:45:

“מרן ראש הישיבה שליט”א אמור לעבור בדקות הקרובות טיפול רפואי מורכב. מרן עדיין נמצא במצב קשה.

“כפי שהתפרסם גדולי ישראל ובראשם מרן ראש ישיבת פונביז’ ומרן שר התורה שליט”א קראו לציבור לקרוע שערי שמים  ולהרבות בתפילה בהיכלי הכוללים והישיבות לרפואתו המהירה והשלמה של רבינו אהרון יהודה לייב בן גיטל פייגא לרפו”ש.”

תפילות

אמירת תהילים בישיבת פוניבז’. צילום: איתמר זינגר

עצרות תפילה לרפואתו של מרן הגראי״ל מתקיימות – ב- 19.20 בישיבת אורחות תורה בב״ב הנמצאת תחת נשיאותו, ב-19.30 ברחבת הכותל – שם יבור לפני התיבה הרב יצחק אזרחי, ב-21.00 בביהכנ״ס לדרמן בב״ב, ב-22.30 בכולל סורוצקין במודיעין עילית.

כפי שדווח בחרדים 10, בשעות הבוקר חלה החמרה משמעותית במצב בריאותו של מרן ראש הישיבה, שעבר ביום שני בבוקר טיפול רפואי במרכז הרפואי ‘מעייני הישועה’ ואושפז מאז במחלקה רגילה בבית החולים.

אלא שהבוקר, לאחר שחום גופו עלה, הועבר ראש הישיבה למחלקת טיפול נמרץ.

מעייני הישועה
צילום: דוברות בית החולים מעיני הישוועה

בניו של  הגראי”ל, שחזרו בצהרים מבית הקברות בבי ברק, שם נערכה הלווית אחותם ע”ה שנפטרה לפנות בוקר, הגיעו לבית החולים כשהם יחפים ועם קריעה בבגדם – מה שגרר מיד גל שמועות.

בעקבות כך עידכנו מקורביו של ראש הישיבה  מהמרכז הרפואי מעייני הישועה בשעה  14:15:

“אין שינוי במצבו של מרן ראש הישיבה בשעה האחרונה. מרן עדיין נמצא במצב קשה מאוד. מרן בהכרה.

“בניגוד לשמועות, בני משפחתו של מרן לא נקראו לבית החולים.

“בניו של מרן שליט”א הגיעו לבקר את אביהם לפני שהם מתיישבים לשבעה על אחותם ע”ה”.

מעייני הישועה

חברי הכנסת של דגל ובני ביתו של הגראי”ל ליד חדרו במעיני הישועה. באדיבות המצלם

“להפסיק את הלימוד ולומר תהילים”

גדולי ישראל, מכל קצוות הקשת, רבנים, אדמו”רים וראשי ישיבות הורו לעצור את הלימודים בהיכלי הישיבות ולומר תהילים לרפואתו של הגראי”ל.

זאת לאחר שבהוראת מרן ראש ישיבת פונביז’ הגאון  רבי גרשון אידלשטיין יש להפסיק את הלימוד בכל היכלי הישיבות ולומר תהלים לרפואתו של הרב שטיינמן.

גם הגר”ח קניבסקי קרא לכל בני הישיבות והכוללים וילדי הת”תים להפסיק מלימודם ולהגיד פרק תהילים.

מביתו של נשיא מועצת החכמים, חכם שלום כהן, נמסר: “בהוראת מרן ראש הישיבה חכם שלום הכהן שליט”א, נדרשים תלמידי הישיבות להפסיק את הלימוד בכל היכלי הישיבות הקדושות ולומר פרקי תהלים לרפואתו המהירה והשלמה של מרן ראש הישיבה רבי אהרון יהודה לייב בן גיטל פייגא שליט”א”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות