“שלא יראה אור יום”: שני מאסרי עולם לרוצח של אלחי טהרלב הי”ד

חיים טוויל
|
ד' כסלו התשע"ח / 22.11.2017 14:03
המחבל שביצע את פיגוע הדריסה בצומת הכניסה ליישוב עפרה בו נרצח אלחי הי”ד יירצה שני מאסרי עולם • הוא ישלם פיצויים למשפחת טהרלב ולחייל נוסף שנפצע בפיגוע

בית הדין הצבאי בעופר גזר הבוקר (רביעי) שני מאסרי עולם על המחבל מאלק חאמד שביצע פיגוע דריסה בצומת הכניסה ליישוב עפרה בחודש אפריל האחרון.

בפיגוע נרצח סמל אלחי טהרלב הי”ד ונפצע חייל צה”ל נוסף –  סמל רועי ששון.

המחבל הורשע ברצח טהרלב ובניסיון רצח חייל נוסף, כמו גם אזרחים ששהו בטרמפיאדה בצומת.

בנוסף גזר בית הדין על המחבל פיצויים בגובה 250 אלף שקלים למשפחת טהרלב, וכן 30 אלף שקל לחייל שנפצע בפיגוע.

החיילים נדרסו בעת שהיו במשימת הגנה על התושבים ואבטחת תחנת האוטובוס והכביש במקום.

הרב אוהד טהרלב, אביו של אלחי הי”ד וראש מדרשת אור תורה לינדנבאום מבית אור תורה סטון, אמר לאחר מתן גזר הדין: “למרות המעמד הקשה החלטתי לבוא כדי לייצג את אלחי בבית דין של מטה. אילו היה אפשר לתת עונש מוות זה היה עדיף, אך כיוון שלצערי לא קיים עונש מוות בחוק, אני שמח שבית המשפט קיבל את בקשת התביעה לשני מאסרי עולם במצטבר.

“כיוון שהמחבל פגע בקדושת החיים וגדע את חייו של אלחי, אני מאחל לו ומקווה שכל חייו יהיו חלולים, ריקים מתוכן ושלא יראה אור יום. אני מקווה שהשהות בכלא תהיה נוראית עד סוף חייו, ושמדינת ישראל תשכיל לא לתת לו ולמחבלים אחרים חיים טובים בבתי הכלא.

“אני שמח שבית המשפט רמז בפסיקתו שגם אם תהיה עסקת שבויים עתידית אין סיבה שהמחבל ישתחרר בשום עסקה, ואמר ש’יש לקוות כי עונש זה יביא לכליאתו של הנאשם עד לאחרית ימיו, באופן ההולם את המעשים הרצחניים שביצע.

“אני מאוכזב מהפיצויים הנמוכים ומודע לכך שהסיכויים לקבלם אפסיים, אך היה ראוי שבית המשפט יפסוק סכום משמעותי יותר על-מנת להרתיע את המחבל, את משפחתו ובעיקר את שולחיו, ולהכאיב לכל הסביבה שתומכת בו.

“בהזדמנות זו אני רוצה להודות לשגיא סגן פרקליט יו”ש ולעורך הדין נעמן, על הליווי הרגיש לאורך כל תקופת המשפט. כמו כן אני רוצה להודות לכל חברינו וידידינו, לקרן קצינת הנפגעים של חטיבת גולני, למ”פ, למג”ד ולמח”ט, על התמיכה והליווי החם ברגעים הקשים”.