ישראל ברדוגו קיבל צו מניעה האוסר על ‘ידיעות ספרים’ לשווק 3 ספרים

אבי כץ
|
ג' כסלו התשע"ח / 21.11.2017 12:28
שופט בית משפט המחוזי מרכז הוציא הבוקר צו מניעה זמני האוסר על הוצאת ‘ידיעות אחרונות ספרים’ למכור ולשווק שלושה ספרים – בהם ספר ‘השביעי’ העוסק בדמותו של הרבי מליובאוויטש זצ”ל • ברדוגו לחרדים 10: “אני הולך עד הסוף”

השופט צבי ויצמן, שופט בית משפט המחוזי מרכז, הוציא הבוקר (שלישי) צו מניעה זמני, האוסר על הוצאת ‘ידיעות אחרונות ספרים’ למכור ולשווק שלושה ספרים – בהם ספר ‘השביעי’ העוסק בדמותו של הרבי מליובאוויטש זצ”ל, כמו גם הביוגרפיה של ח”כ אלעזר שטרן ראש אכ”א לשעבר בשם ‘משא כמותה’ – לאחר שהוכח כי מופיעים בהם צילומים של האמן-צלם  ישראל ברדוגו בהם נעשה שימוש ללא רשותו וללא מתן קרדיט.

בשאלת הפיצוי הכספי של ברדוגו בגין השימוש בתמונתיו ידונו בדיונים הבאים.

בפוסט קצר שהעלה הבוקר ברדוגו לדף הפייסבוק שלו הוא כתב, לצד תמונות עורך דינו: “כעת בבית המשפט אושרה בקשתנו לצו מניעה נגד הוצאת ידיעות ספרים בגין 3 ספרים שהכילו תמונות שלי ללא אישור וללא תשלום ומעתה תיפסק מכירתם. עו״ד מתן שוק – מברוק!”

ברדוגו ידוע כמי שבעקבות הפרות מתמשכות של זכויותיו, החליט להפסיק לשתוק ובימים אלו מנהל תביעות ענק נגד גופים דוגמת חברת אל על, עיריית בית שאן, וערוץ 9.

בשיחה עם חרדים 10 אמר ברדוגו: “כבוד השופט צבי ויצמן נתן החלטה חשובה הבוקר, ובעצם הסכים לכך שזכויות צלמים אינן הפקר ועל ההוצאה מוטלת אחריות להסיר את המחדלים ולעצור את הפצת הספרים.

“לא מעט גופים מפרים זכויות יוצרים משיקולי ‘חיסכון’ פסולים, בידיעה כי הצלמים לרוב לא עולים על ההפרה או לא יילכו עד הסוף מול סוללת משפטנים. אנחנו לא מהחומר הזה”.

עו״ד מתן שוק

עו״ד מתן שוק. צילום: עמוד הפייסבוק של ברדוגו

• הספר ‘השביעי’ מאת ד”ר יצחק קראוס יצא לאור כבר לפני 10 שנים, מה נזכרת כעת?

“הספר יצא מחדש ב-2012. נתקלתי בו במקרה ופניתי כבר ב-שנת 2015”.

ברדוגו יוצג על ידי עורכי הדין מתן שוק ודור נחמן ממשרד שוק-שקד, נחמן.