המשטרה פתחה בבדיקה: מי הפיץ תמונת הנשיא ריבלין חובש כאפייה

בעקבות ההחלטה לדחות את בקשת החנינה של אלאור אזריה, פרסמו גולשים תגובות נאצה בעמוד הפייסבוק של נשיא המדינה - בהן גם תמונתו חובש כאפייה • במערכת הפוליטית מתייצבים לצד הנשיא
חיים טוויל ואריה ריבקינד
ב' כסלו התשע"ח / 20.11.2017 10:28

המשטרה פתחה היום (שני) בבדיקה בעקבות הפצת תמונתו של נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ברשתות החברתיות כשהוא חובש כאפייה.

את התמונה, שהופצה כבר בעבר, פרסמו גולשים בעמוד הפייסבוק של הנשיא, לאחר פירסום ההחלטה לדחות את בקשת החנינה של אלאור אזריה.

“תיזכר לדיראון עולם כנשיא שלא הפסיק לפעול נגד בני עמו”, תקף אחד הגולשים בעמוד הפייסבוק של הנשיא.

אותה תמונה הופצה לפני שנתיים בעקבות דברים שאמר הנשיא לאחר הפיגוע בכפר בדומא,

גם אז המשטרה פתחה בבדיקה.

יו”ר מפלגת ‘יש עתיד’, יאיר לפיד, קרא הבוקר בעמוד הפייסבוק שלו לראש הממשלה לצאת להגנתו של הנשיא ולנזוף בשרים שתקפו אותו: “התמונה של הנשיא ריבלין עם כאפייה לא נעשתה בידי מי שאינו זוכר את התמונה של רבין עם כאפייה, אלא דווקא בידי מי שזוכר. זוהי התרת דם.

“כל המרכיבים שם: גורמי שלטון ששותפים להסתה הפרועה ונותנים לה לגיטמציה, כן מירי רגב, הכוונה אליך, רחוב שאיבד שליטה, אובדן מוחלט של הממלכתיות. שתיקת ראש הממשלה היא תמוהה במקרה הטוב, ומסוכנת במקרה הרע. עליו לצאת בהבעת תמיכה נחרצת בנשיא מדינת ישראל ולנזוף בחומרה בשרים שתקפו אותו”.

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כ”ץ, ציין כי אינו מסכים עם החלטת ריבלין – ואמר: “אני מאמין כי היה צריך לאפשר לאלאור אזריה לשוב לביתו ולהעניק לו חנינה. נשיא המדינה חשב והחליט אחרת מתוקף סמכותו ושיקול הדעת”.

אולם לדבריו, “בדמוקרטיה מותר לחלוק ולמתוח ביקורת, אבל כל ההתקפות האישיות וההסתה החמורה נגד נשיא המדינה הן חרפה וחציית קו אדום. יש להפסיק אותן מיד”.

ח”כ עמיר פרץ אמר:”זהו מבחנו של ראש הממשלה: למרות בורות הבוץ שהוא שקוע בהם, עליו לעצור את ההסתה נגד נשיא המדינה כי המעבר מהשתוללות ברשת לאלימות בכיכר העיר מהיר מאד”.

“זה הרגע בו ראש הממשלה צריך לקיים תפקידו ולהפסיק את החתירה תחת שומרי הסף הפוגעת ביסודות הדמוקרטיה ובכל הנורמות הציבוריות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות