בגלל שנאלצו לחכות שעות: ‘אל על’ תפצה 10 נוסעים במאה אלף שקלים

אל על תפצה 10 נוסעים ב-10,000 שקלים כל אחד, אחרי שטיסתם מציריך לת"א המריאה בעיכוב של כ-15 שעות • הפיצוי נפסק לאחר שנקבע כי החברה לא סיפקה לנוסעים תנאי המתנה ניאותים, לרבות לינה ומזון
שייע קליין
ב' כסלו התשע"ח / 19.11.2017 23:53

השופטת כוכבה לוי מבית משפט השלום בתל אביב חייבה את חברת אל על לפצות 10 נוסעים  בסכום של 10,000 שקל לכל נוסע. זאת לאחר שטיסתם מציריך לתל אביב בוטלה והם נאלצו להמתין בשדה התעופה 15 שעות  לטיסה חלופית. כך דווח בישראל היום.

המקרה אירע ב-21 באוקטובר שנת 2014, בסמוך לשעה 9 בערב. זמן קצר לפני ההמראה נודע לנוסעים,  בהם ילדים ומבוגרים, כי טיסתם לא תצא במועד שנקבע בשל אילוצי מזג אוויר.

התובעים נאלצו לשהות בשעות הלילה והבוקר שלמחרת בשדה התעופה בציריך עד לטיסה החלופית שהמריאה  בשעה 12:15.

“אין חולק שהתובעים נותרו ללון על רצפת שדה התעופה או על הספסלים באחד האגפים של שדה התעופה, לאחר שחולקו להם מזרונים ושמיכות”, קבעה השופטת בפסק הדין.

הנוסעים טענו כי גם הטיסה החלופית המריאה בעיכוב, וכי בעת ההמתנה הממושכת לא סופקו להם מזון ומשקאות כפי שקובע החוק. גם מזרנים ללינה על רצפת שדה התעופה לא סופקו לכל הנוסעים.

“לא נותר אלא להעלות תהייה, האם אין ידה של אל על משגת לרכוש די מזרונים? שמא אזלו כל המזרונים בציריך רבתי?”, הוסיפה השופטת.

ביחס לתנאי מזג האוויר החריג קבעה השופטת, כי ביטול טיסה בגלל סיבה זו נכלל בגדר המקרים החריגים. אולם החברה הייתה מודעת למצב מספר שעות לפני כן, כאשר המטוס המריא מנתב”ג לציריך.

עם זאת, דחתה השופטת רכיבים נוספים שנכללו בכתב התביעה.

כמו כן קבעה לוי כי מדובר ב”פיצוי לדוגמה” עקב הנסיבות החמורות של המקרה .”הוא נועד על מנת להרתיע את החברה מביצוע הפרות שכאלה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות