‘הפלג’ שוב חסם, המשטרה ירתה עם ‘בואש’: 41 נעצרו בי-ם וב”ב • צפו

פורעי הפלג הירושלמי חסמו הערב לתנועה את הרחובות יפו ונורדאו בירושלים ופעילות הרכבת הקלה נעצרה • בבני ברק נחסם רחוב רבי עקיבא: התנגשויות אלימות בין המשטרה למפגינים • חידוש המהומות: בגלל הארכת מעצרם של העריקים הכלואים בבית הכלא הצבאי
חיים טוויל
א' כסלו התשע"ח / 19.11.2017 20:36

 ההפגנות של פורעי הפלג הירושלמי חודשו: בשל הארכת מעצרם של עריקים מצה”ל הנמנים על ‘הפלג’, חסמו הערב (ראשון) פעילים את הרחובות יפו ונורדאו לתנועה, כמו גם את תוואי הרכבת הקלה. הפגנות נערכות גם בבני ברק ובבית שמש.

לפי המשטרה, 41 מפירי סדר שחסמו את הכבישים נעצרו במוקדי ההפגנות.

בירושלים מנעו המפגינים מעבר של תחבורה ציבורית, כלי רכב והרכבת הקלהוצומת הרחובות יפו – נורדאו נחסם לסרוגין.

בבית שמש נחסם רחוב מעפילי האגוז לתנועה.

אל רחוב רבי עקיבא פינת ז’בוטינסקי בבני ברק הגיעו מאות מפגינים. במהלך ההפגנה חסמו הפורעים את ציר המרכזי של גוש דן, תוך סיכון חייהם והפרעה לנהגים הנוסעים לאורך צירי התנועה. “כוחות משטרה במקום שומרים על הסדר הציבורי”, נמסר מהמשטרה.

אל זירת ההפגנה הובאה גם מכת”זית, ובמקום התנהלו עימותים אלימים בין כוחות המשטרה למפגינים.

לפי המשטרה, “מפירי סדר שהשתוללו, חסמו את הכביש, מנעו מעבר של כלי רכב ואף ירו זיקוקים לעבר השוטרים. העצורים נלקחו לחקירה בתחנת דן.

“כוחות משטרה הסיטו את המפגינים אל צד הדרך והכביש כעת פתוח לתנועה. כעת כוחות משטרה נותרו במקום מתוך מטרה למנוע שוב פגיעה בציבור משתמשי הדרך והפרת הסדר הציבורי”.

גם כביש 444 לדרום נחסם לתנועה מצומת נחשונים לצומת אלעד בעקבות מחאת הפלג. כעבור זמן קצר הכביש נפתח לתנועה.

מסיטיפס הרכבת הקלה בירושלים נמסר: “בשל חסימת מסילות הרכבת הקלה ע”י מפגינים כעת בצומת יפו – שרי ישראל, פועלות הרכבות בשלב זה בין תחנת הר הרצל לתחנה המרכזית ובין תחנת חיל האוויר (פסגת זאב) לתחנת שער שכם. נכון לעכשיו אין שירות רכבות בין התחנה המרכזית לתחנת שער שכם.

 ההפגנה האלימה בבני ברק • צילום:  קבוצת מחאות החרדים הקיצוניים

“עם פינוי המסילות וקבלת אישור המשטרה תשוב הרכבת הקלה לפעול כסדרה”.

ואכן, לקראת השעה 21:30 – הודיעה סיטיפס: “עם פינוי המפגינים מתוואי הרכבת הקלה ברחוב יפו וקבלת אישור המשטרה שבה כעת הרכבת לפעילות סדירה לכל אורך הקו”.

ההפגנות הערב פרצו לאחר שכאמור, בצהריים התקיים בבית הדין הצבאי משפטם של 12 עריקים המוחזקים עדיין בכלא, לאחר שנעצרו בהפגנות ‘הפלג’, לפני כחודש. על פי החלטת השופט, שלושה עריקים נענשו ב-90 ימי מאסר, עריק אחד – 80 ימים, עריק נוסף – 65 יום, שני עריקים חודשיים, עריק נוסף – 55 ימים, שלושה עריקים נענשו 45 ימי מאסר. עריק אחד שוחרר.

מימי המאסר שנגזרו עליהם יקוזזו הימים שכבר שהון בכלא, כך שחלקם ישוחררו בקרוב.

צילום: שלומי כהן, קבוצת מחאות החרדים הקיצוניים

צילום: א. כהן, קבוצת מחאות החרדים הקיצוניים

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות