“ריבלין הפקיר את אלאור”: בימין תוקפים את הנשיא, בשמאל מברכים

בחנה הלאומי תוקפים את החלטת הנשיא שלא לחון את אלאור אזריה • דוד ביטן: "הוא לא צריך לשבת בכלא ולו יום אחד" • אורן חזן: "רובי, טעית! שים את המפתחות ולך הביתה!" • עפר שלח: "פעם נוספת הנשיא החליט להיות איש במקום שיש מעט אנשים"
אריה ריבקינד
א' כסלו התשע"ח / 19.11.2017 19:25

שר הביטחון אביגדור ליברמן, מתח ביקורת על החלטת נשיא המדינה שלא להעניק חנינה לאלאור אזריה. “אני מוקיר ומעריך את נשיא המדינה, אך מביע צער על החלטתו לדחות את בקשת החנינה של החייל אלאור אזריה”, אמר ליברמן. ”לנשיא ריבלין הייתה הזדמנות לשים קץ לפרשה זו אשר טלטלה את החברה הישראלית.

“מעבר למחיר האישי ששילמו החייל ומשפחתו, סברתי ועודני סבור כי במקרה ייחודי זה היה מקום לשקול גם את האינטרס הציבורי, את הצורך באיחוי הקרעים בחברה ואת השפעת האירוע והמשפט על חיילי צה”ל ועל הנוער העומד בפני גיוס. גם בשעה זו, אל לנו לשכוח שמדובר בחייל מצטיין ובמחבל שבא להרוג”.

שר החינוך נפתלי בנט שוחח עם אמו של אזריה, אושרה, ואמר לה: “אני מצר על ההחלטה שלא לחון את אלאור. תמסרי גם לאלאור וגם לצ’ארלי את אהבתי. אין לנו מדינה אחרת, ואסור לנו להתייאש. עכשיו צריך להסתכל קדימה. חייבים להרים את הראש ולהיות חזקים”.

שרת התרבות והספורט מירי רגב: “לנשיא המדינה היתה הזדמנות לממש את התכלית הראויה ביותר של מוסד החנינה. מצער מאוד שהנשיא ריבלין נכנע ללחצים פסולים ובחר גם הוא להפקיר את אלאור”.

רגב הוסיפה: “מוסד החנינה נועד בדיוק למקרים כאלה – להשלים את הפער בין הדין הרשמי לבין תחושת הצדק ורחשי הלב של הציבור הרחב. לנשיא היתה הזדמנות להעביר מסר לחיילים שגם אם הם טועים, הם ישפטו במישור המשמעתי אבל הם לא יופקרו. אלאור לא צריך לשבת אפילו יום נוסף אחד בכלא. אמרתי בתחילת הדרך ואומר שוב: כל הסאגה הזו אמורה היתה להתנהל בהליך משמעתי בצבא ולא במישור הפלילי. חבל מאוד שהנשיא לא סיים את הסאגה הזו היום”.

יו״ר הקואליציה ח״כ דוד ביטן: ”החלטת הנשיא היתה צפויה מראש. זו היתה הזדמנות לנשיא להתחבר לרצון העם, להעלות את מורל החיילים והנוער שעתיד להתגייס. העובדה שהרמטכ”ל הפחית ארבעה חודשים אינה שיקול, היות שאלאור אזריה לא צריך לשבת בכלא ולו יום אחד’.

”מעניין שהנשיא בעניינו של אולמרט, חברו, הפעיל במהירות את מידת הרחמים בעוד שאצל אלאור אזריה לא עשה כן למרות שהיה זכאי לכך”, עקץ ביטן.

סגנית יו״ר הכנסת, ח״כ נאוה בוקר אמרה כי החלטת ריבלין מאכזבת. ”הנשיא התעלם ממשפט הראווה הנורא שנעשה לחייל, הוא התעלם מתקופת המעצר הממושכת שבאופן תמוה לא נכללה במניין ימי המאסר, ויותר מכל הוא התעלם מהעובדה שאלאור פעל במסגרת תפקידו בצבא ההגנה לישראל.

”גם אם טעה – אל לנו להפקיר את חיילינו בשדה הקרב. זה בדיוק מה שעשה היום נשיא מדינת ישראל. ‏חבל שלא הפנים שאלאור ומשפחתו כבר שילמו מחיר כבד ושהמסר עבר״.

ח״כ עפר שלח, יו״ר סיעת יש עתיד: ”אני מחזק את ידיו של נשיא המדינה, אל מול מבול הרעל הצפוי בעקבות החלטתו שלא לחון את אלאור אזריה. פעם נוספת הנשיא החליט להיות איש במקום שיש מעט אנשים. הוא יכול היה להרוויח פופולריות, אבל העדיף לחזק את יסודות כוחם של צה״ל והחברה הישראלית”.

ח”כ אייל בן ראובן מהמחנה הציוני, לעומת זאת, בירך על החלטת ריבלין, “הנשיא סמך את ידיו על החלטת בית המשפט ועל שיקול דעתו של הרמטכ”ל. החלטה זו חשובה למען ערכיות צה”ל וערכיותה של החברה הישראלית בכלל”.

‏ח”כ עמר בר-לב מהמחנה הציוני בירך גם הוא: “עוד לא אבדה תקוותינו, כל עוד יש למדינת ישראל נשיא כזה. הדרך לאחד את הקרעים בחברה הישראלית היא לתת רוח גבית לרמטכ”ל, המסמל את הקונצנזוס הלאומי הרחב, ולא רוח נגדית המערערת את ערכי צה”ל ואת הקונצנזוס סביבו”.

ח”כ אורן חזן קרא לנשיא להתפטר. ”ריבלין, איבדת את הלגיטימיות להמשיך לכהן כנשיא המדינה! מחובתך לשמור על האחדות, וסמכותך היחידה לתת חנינה – אך במקרה של אזריה כשלת בתפקידך”, אמר חזן.

”פספסת הזדמנות קלאסית לאחד את העם ובמקום זאת בחרת להתעסק באכילת סופגניות ובתמונות לארכיון הפרטי שלך. רובי, טעית! שים את המפתחות ולך הביתה!”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות