הרב אמסלם פרש מהבית היהודי: “זכינו לכתף קרה”. בן דהן: עושה ‘שופינג’ בין מפלגות

הבית היהודי יצליח להתאושש מהנטישה? יו"ר תנועת עם-שלם הודיע על פרישתו מהמפלגה הציונית דתית: "לא זרקו אותנו, אבל נתנו לנו להבין שאנחנו לא רצויים. בהתחלה לא האמנו, אבל בסוף הבנו"
אריה ריבקינד
א' כסלו התשע"ח / 19.11.2017 17:32

יו”ר תנועת ‘עם שלם’, ח”כ לשעבר הרב חיים אמסלם, החליט לפרוש ממפלגת הבית היהודי ולא להתמודד בפריימריז לרשימת המפלגה.

בהודעה שפרסם הרב אמסלם הוא מספר כי “לפני כשנתיים, לאחר לבטים רבים, שוכנענו על ידי חברים רבים מהציונות הדתית להצטרף ל’בית היהודי’ – כי מקומנו כחרדים ספרדים וציוניים הוא במפלגת הציונות הדתית”,

לדבריו, “באנו מתוך כוונה ל’החזיר עטרה ליושנה’ ולהחזיר את הספרדים למסלול ממנו הם סטו בשנים האחרונות. לחזור לדרך של ציונות, תורה ועבודה, שרות בצה״ל כערך קדוש, זהות יהודית, מתינות והכלת האחר, ושאר הערכים שנאבקנו עליהם במשך כל השנים”.

הרב אמסלם הסביר: “אכן נעשה מצידנו ניסיון לקדם את הרעיונות של תנועתנו במסגרת הבית היהודי אך בשהות של שנתיים, נוכחנו לדעת כי האפשרות לפעול למען המטרות שלנו, היא רק במסגרת מפלגה עצמאית. חשבתי בזמנו שנוכל אני ושכמותי, שלא צמחו בערוגות הציונות הדתית, לראות בה מקומנו אולם נכזבה תוחלתנו, ולא נוכל להמשיך במסגרת הבית היהודי”.

יו”ר עם שלם טוען: “זכינו ליחס מתנשא, להתעלמות ולכתף קרה. לא זרקו אותנו, אבל נתנו לנו להבין שאנחנו לא רצויים. בהתחלה לא האמנו, אבל בסוף הבנו ואנחנו אכן נפרדים”.

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן הגיב להחלטת הרב חיים אמסלם לפרוש ממפלגת הבית היהודי: “עם כל הכבוד לרב אמסלם, כמי שעושה ‘שופינג’ בין מפלגות הוא אינו יכול לזרוק רפש בבית היהודי. הציבור הספרדי השורשי גאה במורשתו הציונית, באהבת הארץ ובאהבת צה”ל והמדינה ואלו הם בדיוק הערכים המובילים בבית היהודי.

”הציבור הספרדי מחובר לבית היהודי גם בלי ‘חותמת הכשרות’ של הרב אמסלם”, הוסיף סגן השר, ”הרב אמסלם לא המציא את הספרדיות ולא יכול לטעון שהוא הפרזנטור הרשמי שלה.

”אני מייצג את הציבור הספרדי לא פחות טוב ונבחרתי בפריימריז במקום גבוה בלי לבכות, אלא בעזרת עבודה קשה והבאת המסורת הספרדית לקדמת הבמה’.

”זכיתי לכהן כראש לשכתו של הראשון לציון הרה”ג מרדכי אליהו זצ”ל שידע לחבר את אהבתו לארץ עם אהבת התורה ועם ישראל. ממנו שאבתי את מורשת ספרד האמיתית”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חבל. ת"ח ואיש רב זכויות.
    19/11/2017 18:50
    מצטער
  1. כולם עושים שופינג
    19/11/2017 22:13
    מאיר
  2. גם בן דהן עשה שופינג ועבר מהאיחוד הלאומי לבית היהודי…

  3. ענה לו יפה
    20/11/2017 09:54
    רפאל